Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns på Compound pilbåge?


Ämnesstartare

Tjenare, köpte en pilbåge hos en skön kille på Ekenäs slotts riddarspel nu i år, blev jäkligt intresserad att fortsätta med bågskytte men undrar vad säger lagen för compound bågar? 

Bågen jag köpte har en styrka på 38-45 pound (kommer inte ihåg exakt), och en annan båge jag vill köpa har en styrka på 65 pound  men kan med en insex skriv dras ner till 40, men den riktiga frågan: Är det lagligt för mig att köpa Gladiator Compound från Garderoben fast att jag bara är 16? Han jag köpte bågen av sa att det var fullt lagligt för mig att köpa hans bågar, men vill veta hur det är med starkare bågar. Cool


   
Citera

coolt ska vi träffas o prata om detta över en fika? ska köpa skor i linköping imorrn


   
SvaraCitera

preacher1195: fortsätta med bågskytte

Ska man tävla så tror jag man bara får ha upp till 60 lbs.
Vad ska du göra med bågen? Bara skjuta lite på skoj? Jag tycker du ska kolla med riktiga handlare istället för att böra köpa av någon snubbe. Köp en riktig pilbåge (jag har aldrig hört talas om Gladiator och jag har kört bågskytte)
Orkar du dra en sådan där?
Och som sagt - allt handlar om vad du ska ha den till.

Och - pilbågar är fullt lagligt att köpa oavsett styrka. Till skillnad från armborst. Kraftiga armborst kräver licens eftersom de kan spännas och avfyras med avtryckare.


   
SvaraCitera