Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns på nattklubbar


tetrapack:

haha försökte faktiskt en gång med världens urringning, hade knappt behövt ha på mig något. Men ja kom inte in ändå

måsste varit en stjärtgosse[shake] jag skulle iaf ha släppt in dej[blush]


   
SvaraCitera

Chucky:

Ofta får man gå ut en fredag, eller gå till något tristare ställe på en lördag, t ex pub.
Så hur tuffa brukar de vara, har ni blivit nekade att komma in på en viss ålder, och hur gamla var ni då i förhållande till åldersgränsen?

Jag har blivit nekad en gång. "Tysk ölfest i Trollhättan. Hela familjen är välkommen" stod det i reklamen osv. Åldersgräns 23. jag var 18.

Oftast om man är ett gäng så är det inga problem, om man kommer tidigt och ingen är drägg. Dock är det två problem.
1) Man måste sköta sig där inne. För om man blir utslängd eller liknande så kan man glömma den tjänsten i framtiden.
2) Det beror även på hur väl en person känner entrévärden eller liknande.

Jag själv har kommit in på där det var 25års gräns iår(förra lördagen) men då var vi ett gäng på över 20pers, och majoriteten var 24+(mitt innebandylag).
Jag har även kommit in på 23årsgräns, fick betala 20kr(kostade egentligen 80kr), pga en bekant kände entrévärden, men som sagt. Man måste sköta sig.
Jag har även hjälpt tre 18åringar att komma in på ett 20årsställe.

Vi var där kvart över 10, ingen kö, inget folk. Ingen av oss var överförfriskade. Vakten gick med på det. Vakten bestämmer. Käfta inte emot, för det gör det bara ännu värre.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Dock är det två problem.
1) Man måste sköta sig där inne. För om man blir utslängd eller liknande så kan man glömma den tjänsten i framtiden.

Är det ett problem att behöva sköta sig?[smile]


   
SvaraCitera

Gryphon:

Nattklubbar är bara jobbiga, en jävla massa gymturkar med tajt skjorta och billiga slampor som klär och uppför sig som luder. Dålig musik på cp-hög volym och det tar 45 minuter att beställa grogg. Helt värdelöst.

[love]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Är det ett problem att behöva sköta sig?

För vissa är det de [wink]


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Fler erfarenheter?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera