Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns vid förhållande?


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Folk får väl göra vad de känner för så länge ingen kommer motvilligt till skada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+

antrax:

Lite weird att mannen som är så mycket äldre vill vara med en som inte ens gått ut högstadiet. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idioter till föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara hon är lycklig

fast njaa... vore det min dotter så skulle jag bli väldigt arg på killen, förmodligen anmält honom för våltäkt på barn om dottern var 14.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle nog inte låta mitt 15-åriga barn flytta ihop med en partner oavsett hur gammal denne var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeei:

Hur relevant är det att en 15 årig tjej har en pojkvän på 30?! De har flyttat ihop och det enda föräldrarna säger är "bara hon är lycklig".

100%


   
SvaraCitera

aeei:

Hur relevant är det att en 15 årig tjej har en pojkvän på 30?!

För min vardag, på en skala från 1-10? 0.

aeei:

Vad tycker ni? [tard]

Kärleken har ingen ålder, men det där var lite väl extremt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Skulle vilja höra 30-åringens motivering till förhållandet.

"Jag är kär" brukar vara en ganska bra motivering. Är iaf den jag haft i de flesta av mina förhållanden, och ser inte varför ålder skulle vara relevant för det.

mediakatt:

Jag skulle nog inte låta mitt 15-åriga barn flytta ihop med en partner oavsett hur gammal denne var.

Agreed, generellt. Beror nog på omständigheterna lite, men nej, troligen inte.

Angeleyes:

fast njaa... vore det min dotter så skulle jag bli väldigt arg på killen, förmodligen anmält honom för våltäkt på barn om dottern var 14.

Ja, det är ju ett bra sätt att göra livet surt för både honom och henne 🙂
Härligt att göra sitt barn stigmatiserat som våldtäktsoffer trots att denne uppenbarligen inte haft något emot det. -.-'
Idiotier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men seriöst, "relevant"?

RELEVANT?!?

Åh gud vad jag hatar när folk försöker använda "avancerade" ord utan att förstå innebörden. Särskilt när det inte ens är avancerade ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är lite smått skumt när man som 15-åring ens vill vara tillsammans med någon som är 30...Liksom dubbelt så gammal. Det är samma sak med att 30-åringen vill vara tillsammans med en 15-åring. Att kärleken är blind måste stämma in väldigt bra här, eller handlar det ens om äkta kärlek tror ni? Jag är osäker på om det verkligen gör det. Ett par års åldersskillnad är ju mer lagom för en 15-åring i såna fall. Intressant också hur länge det håller mellen dem. Konstigt att 15-åringens föräldrar reagerade som de gjorde. Bryr de sig inte eller vad handlar allt detta om egentligen. Jag är extremt nyfiken men det är nog tyvärr sådant som man aldrig får reda på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

"Jag är kär" brukar vara en ganska bra motivering. Är iaf den jag haft i de flesta av mina förhållanden, och ser inte varför ålder skulle vara relevant för det.

Det finns ju en massa hinder när hon är så ung i relation till honom (och till andra). Är nyfiken på hur man tänker när man helt blundar för dem. Jag (inte för att jag direkt har problem med att behöva säga nej ;p) tycker att 15 är på tok för ungt själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Att kärleken är blind måste stämma in väldigt bra här, eller handlar det ens om äkta kärlek tror ni?

Vad är "falsk" kärlek för något?


   
SvaraCitera
smisk

KingGurka:

Åh gud vad jag hatar när folk försöker använda "avancerade" ord utan att förstå innebörden. Särskilt när det inte ens är avancerade ord.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det finns ju en massa hinder när hon är så ung i relation till honom (och till andra). Är nyfiken på hur man tänker när man helt blundar för dem. Jag (inte för att jag direkt har problem med att behöva säga nej ;p) tycker att 15 är på tok för ungt själv.

Vad är det för hinder som finns vad gäller motiveringen till det? Alltså visst finns det en del grejer som att det inte är socialt accepterat, men det förändrar väl inte hans motiv till relationen? I ditt första inlägg tycktes du antyda att han hade något slags "skäl" till relationen annat än känslor, ber om ursäkt om jag misstolkade dig. Var det jag reagerade emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

[love]

Min alfa i din omega? [wink]


   
SvaraCitera