Aviseringar
Rensa alla

ålderskillnad?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 17 år, för några månader sen träffade jag en kille på en fest. Det fanns dock ett problem, han var 8 år äldre än mig. Vi hade det verkligen trevligt i varandras sällskap och det sa klick direkt. Det enda jag tänkte på dagarna efter va han, men jag vågade inte ta kontakt. För jag visste att han hade druckit lite på festen, och kanske inte menade det han sagt. Jag tog sen mod till mig och blev vän på facebook, det tyckte jag va ett stort steg enligt mig, för han bor här i samma stad, ganska nära mig. Han godkände det och sedan började vi snacka där, och sedan på msn. Som till slut gick över till långa telefonsamtal. Vi bestämde oss för att träffas och ta en fika. Det kändes helt underbart, och vi började träffas mer och mer i smyg. Vi började prata om ålderskillnaden och han var den enda som hade svårt med den. Men vi kom överens att ge det ett försök, eftersom att vi båda tyckte om varandra. Nu har det gått några månader och det funkar alldeles utmärkt, jag kan inte tänka mig att va utan han! Så nu är frågan, vad tycker ni om åldersskillnad i ett förhållande? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag lever i en fantasivärld där kärleken är det primära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte ett skit om vad alla andra pysslar med osv osv.


   
SvaraCitera

Jag tror inte att killar som är jämngamla med dig tycker att du ska bli tillsammans med någon som är 8 år äldre, men du har ju redan valt att börja träffa honom för att DU ville det. Du har svaret mitt framför ögonen, du bestämmer själv.

Personligen spelar det ingen roll, du är ju trotts allt nästan 18, hade vart en annan sak om du var 15. 😉


   
SvaraCitera

Halva åldern + 7 = Ok ålder.
D.v.s. om han nu är 8 år äldre än dig är han 25?
25 / 2 + 7 = 19,5

19 år då ungefär, så gammal måste tjejen va för att det ska vara ok!

Vilket alltså betyder att:
* Det ni gör är äckligt och onaturligt
* Samhället kommer se ner på er kärlek
* Ni borde skämmas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek finns inte. Det är en illussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för stor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju inget fel med själva ålderskillnaden, så länge killen är vettig men oftast är män som är i förhållanden med så pass yngre tjejer idioter som gör det av fel anledning och det är ofta dömt att misslyckas pga det.


   
SvaraCitera

tjejeen92:

vad tycker ni om åldersskillnad i ett förhållande?

Varför bry sig om andras åsikt om du är lycklig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker verkligen inte att ålderskillnad är ett problem! Om man tycker om någon så varför tänka "åh nej, jag kan inte vara tillsammans med honom för han är x antal år äldre" - då förstör man ju bara för sig själv. Tycker sånt där har med mognadsgrad att göra också, känner man att man kommer bättre överens med äldre killar så varför inte. Jag föredrar helt klart äldre, verkar inte passa ihop med jämnåriga eftersom en del är så jävla omogna. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner en 25-åring som är tillsammans med en 15-åring, och dom verkar trivas väldigt bra tillsammans.


   
SvaraCitera
ziiesh

17, då är han alltså 25. Inga problem [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni båda mår bra så finns det ju ingen anledning att avbryta[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrflp:

Personligen spelar det ingen roll, du är ju trotts allt nästan 18, hade vart en annan sak om du var 15. 😉

Jag håller med den här kloka personen [wink]

Jag tycker själv att det kan vara väldigt mycket bättre om en 17-åring blir ihop med en 25-åring än att hon blir ihop med en kille som är ett par år yngre. Men det är förstås individuellt, så som allt annat. Och det finns klart både för- och nackdelar.


   
SvaraCitera

kör på, det handlar ju om er och ingen annan så trivs ni med det så varför inte..


   
SvaraCitera