Aviseringar
Rensa alla

Ålderskillnader!


Nollan
Ämnesstartare

Jag tycker/tänker då såhär att varför ska vissa människor bry sig så himla mycket om ålderskillnader när det gäller par?
Jag menar om en 14 åring skulle vara tillsammans med en 18 åring, eller 15 åring med en 20åring så finns de ju säkert massa människor som skulle anse det som fel, just pga åldern.
Men man kan ju inte döma sånt endast efter ålder?!
Man måste ju döma det efter individerna.
Nu menar jag även folk som "tittar snett" etc bara för att folk en sådan ålderskillnad i sitt förhållande

Ett par med en sådan åldersskillnaden kanske ligger på precis samma nivå när de gäller mognad, eller någorlunda lika.
Sen självklart finns de saker som att den äldsta har nåra års mer erfarenhet och sådana saker men fortfarande?
Om någon som läser denhär tråden tkr det är fel, kan ni motivera till varför ?:) bara nyfiken

Och ja.. Åldrarna 14 och 18 i ett förhållande är väl även olagligt om dom skulle göra något (vilket de förmodligen förr eller senare gör).. Men om man bortser från att de faktiskt är de..

Och denhär tråden är väl inte helt genomtänkt, finns säkert massa saker angående detta som jag inte tänkt på för tillfället eftersom jag inte tänkt igenom de jag skrivit helt nu..
Men ja.


   
Citera

Ja det är upp till de aktuella personerna I guess, kan dock inte förstå hur man som 18-åring skulle vilja ha en 14-åring men jaja. [zzz]


   
SvaraCitera

Ja, en treåring kan vara tillsammans med en 26-åring [tired]


   
SvaraCitera

Nollan:

Men man kan ju inte döma sånt endast efter ålder?!

Lagen kan[rolleyes]


   
SvaraCitera

Dead Art:

Ja, en treåring kan vara tillsammans med en 26-åring

haha


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Dead Art:

Ja, en treåring kan vara tillsammans med en 26-åring

Ja de är ju precis samma sak


   
SvaraCitera

Jag orkar inte läsa igenom hela texten men jag antar att det beror på att en del människor är så svaga att de måste beblanda sig och tycka och tänka om andras liv samt lägga näsan i blöt. Åldern är bara en siffra och om man verkligen tycker om någon eller älskar någon så spelar det ingen roll om det är en stor ålderskillnad.


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ja det är upp till de aktuella personerna I guess, kan dock inte förstå hur man som 18-åring skulle vilja ha en 14-åring men jaja

Ne men kärleken är blind ?(a) ne men jadu..


   
SvaraCitera

isola:

haha

Men lägg av, du dödar mig med ditt haha [mad] Xd

Nollan:

Ja de är ju precis samma sak

Vad är skillnaden då, om jag får be? [zzz]


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

isola:

Lagen kan

Ja, men om man bara ska gå efter åsiker nu och inte lagen (a) haha som sagt tråden är inte helt genomtänkt, men jo jag nämnde ju att va olaligt me t.ex 14 o 18 [cute]


   
SvaraCitera

älskar två personer varan så okej


   
SvaraCitera

Nollan:

Ne men kärleken är blind ?(a) ne men jadu..

To some extent ja men en 14-årings mentala status är generellt sett (finns några undantag) ganska frånstötande och underutvecklad, även om man ju kan vara kåt och tillåta sig snedsteg. [confused]

[cute]
[shake]

[zzz]


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

man är äldre ? De är ju som att säga att om en 13 åring är tsm med en 23 åring så är det samma sak som att en 23 åring är tsm med en 33 åring, de sista exemplet är oftast accepterat både av samhället och av lagen, vilket 15 och 20 kanske inte är , men 15 och 20 är ju förmodligen mer acceptabelt än en 3 åring och en 26 åring liksom.
De är bara inte samma sak, inte enligt mig iaf [no-no]


   
SvaraCitera

14 och 18 är ingen wwwwwwwwwwwwOOOOOOOOOOOOW?!?!?!?!? Bara fyra år ju. Vanligt.

Vid 14 så är man inte ett barn som lekte med dockor. Kanske var ni det, men inte jag.


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

To some extent ja men en 14-årings mentala status är generellt sett (finns några undantag) ganska frånstötande och underutvecklad, även om man ju kan vara kåt och tillåta sig snedsteg

Nej alltså självklart kan det finnas nackdelar som att 14 åringen även inte är färdig utvecklad, inte säker i sig själv etc, vilket kan leda till en del också.. Men jag menar om båda trivs i förhållandet och mår bra i det? det kan ju vara lika "bra" som ett förhållande mellan två 17åringar.
Därför jag menar att man borde avgöra efter invdividerna och inte efter dess åldrar, även om de finns lag mot vissa åldersskillnader.


   
SvaraCitera