Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad


Ämnesstartare

Jag är 14 år, pratade med en kille i sjuttonårsåldern som är jättesnäll. Han verkade typ perfekt för mig..
Jag har dock helt fel familj, skulle aldrig kunna ta med en kille hm. min syster är sjutton år och min kille kan väl inte vara i samma ålder som min syrra?
Haha..

Hur reagerade dina förälsrar när du tog hem din första kille?


   
Citera
Ämnesstartare

hur många år äldre är din far än din mor? slår va om att han minst är ett år äldre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, min mamma flippade, liksom min pappa, men när de lärde känna honom så blev de genast mer acceptabla.

Min kille har en syrra i min ålder och det verkar inte ha någon betydelse 🙂 Så bara go for it! 🙂 Liksom, dina föräldrar måste först träffa killen och om han ger bra intryck så lär de nog tycka om honom, akta bara inte så att din syrra inte försöker sno honom 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste du ta med dig din kille hem då? [smile] Det skiljer ju annars bara 3 år mellan er, det är ju nästan ingenting [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sajja_Jen:

Tja, min mamma flippade, liksom min pappa, men när de lärde känna honom så blev de genast mer acceptabla. Min kille har en syrra i min ålder och det verkar inte ha någon betydelse 🙂 Så bara go for it! 🙂 Liksom, dina föräldrar måste först träffa killen och om han ger bra intryck så lär de nog tycka om honom, akta bara inte så att din syrra inte försöker sno honom 😉

Haha ja!
Min låtsaspappa skojar om att skicka kondomer under dörren, mamma säger "ja när du fyller femton kanske du kommer hem och är gravid"
min syster tror jag inte skulle sno honom men 😉
Om jag skulle sova hos en kille skulle det bli hos honom helt klart haha.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Måste du ta med dig din kille hem då? Det skiljer ju annars bara 3 år mellan er, det är ju nästan ingenting

Nej alltså det är såklart inget måste.. men jag undrar hur min syster skulle reagera. 🙂
Har aldrig varit öppen med sånthär så, men [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du måste ta med honom hem om det ska kunna bli något seriöst mellan er. Jag tänker likadant då min kille har en syrra i min ålder, Hur fan kommer hon reagera...men men ! Och 3 år är inte så stor skillnad om ni båda är okej med det!


   
SvaraCitera

tog inte hem någon förrän jag var 21 och bodde hos honom.
då han är civilingenjör, har jobb och min lillebror gillade honom hade hon bestämt sig redan innan för att det nog var en bra kille.


   
SvaraCitera

haha kort i taket vad mycket erfarenheter jag haft av åldersskillnader, speciellt i din ålder (och det har fortsatt) När jag var i din ålder hade jag en kille 3 år äldre.
Jag tycker inte att du ska oroa dig. Om han tycker om dig och du tycker om honom och ni vill vara med varandra så ska ni vara det. Jag och min kille nu har 5 års skillnad. Funkar superbra! Om den sen visar sig vara ett misstag eller någonting så har det varit lärorikt för dig. Som mina upplevelser varit för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör på bara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag berättade om att jag var intresserad av en 6 år äldre kille var det väl helt ok. Vi blev senare ett par och det var också helt ok.

Så länge denna 17 åriga kille är "okej" dvs. inte har beroenden, inte ett kriminellt förflutet osv. så borde det vara okej. Dina föräldrar kan fan inte döma honom bara för att han är äldre än dig.

Och ifall dina föräldrar är trångsynta jävlar som inte accepterar det kan du väl bara hålla det hemligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frequency:

När jag berättade om att jag var intresserad av en 6 år äldre kille var det väl helt ok. Vi blev senare ett par och det var också helt ok.

Fett!

1: Bråkar ni?
2: Om han vill titta på TV, men inte du, va gör du då?
3: han säger..."sug av mej, gumman" säger du nej?
4: Ha det


   
SvaraCitera