Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad


depppp
Ämnesstartare

Vad tycker ni gränsen går vid åldersskillnad mellan personer om man ska ha sex eller vara i ett förhållande? T.ex en tjej på 15 år håller på med en kille på 28 år.


   
Citera

Många har skrivit att sin egens ålder delat i 2 +7 är en ok ålder. Tkr det är bra 
alltså 28/2= 14 +7 = 21 är hns minimala ålder
Skulle jag träffa nån som är så gammal så skulle jag lika gärna kunna träffa mina föräldrar om är 7 år äldre äm 28åringen 🙂


   
SvaraCitera

Mitt X var 23 och jag var 16, tycker att det handlar mer om mognad än ålder, så länge det inte blir överdrivet (Tex. en 16 åring med en 40 åring.)


   
SvaraCitera

om båda parter har fyllt 18 ser jag inga probz alls.  


   
SvaraCitera

Tycker sådant är väldigt individbaserat, vill inte sätta någon exakt åldersgräns. Det finns mogna 15-åringar och omogna 20plussare. 


   
SvaraCitera

Beror helt på situationen... Om mannen (är den äldsta i detta fallet) inte är ute efter att skaffa barn och tjejen (den yngre) är mogen så är det okej. Sen att det är olagligt är en annan sak. Men ska inte säga något som själv nästan hade sex med en 27åring när jag var 14 haha Söt


   
SvaraCitera

Ett äpple kan vara två veckor gammalt men ändå vara omoget, ett annat äpple kan vara 5 dagar gammalt och vara jätte moget... Så fungerar det även bland människor!


   
SvaraCitera

Dubbelt så gammal är lite för stor skillnad enligt mig, men om det känns rätt för både dig och honom finns det väl inget som hindrar er.


   
SvaraCitera

gränsen går där smärtan börjar


   
SvaraCitera

Opopulär åsikt inc!
Jag ser inget fel i det egentligen, jag är nära 28 och hade jag träffat en 15årig tjej jag kunde umgås med och som var öppen för ett förhållande så skulle inte jag säga nej.
Det beror säkert på att jag vet att det råder rätt stor brist på tjejer så vill man ha någon så får man vara väldigt, väldigt flexibel och bortse från många saker


   
SvaraCitera

Jag känner en 50 årig gubbe som är ihop med en 18 årig tjej. Hon är dessutom på smällen med gubben. Nu har dom (gubben betalade) köpt ett stort jävla hus för 2 - 3 miljoner (enl ryktena). Tjejen pluggar fortfarande. Gubben är styrelseordförande eller något i ett stort företag och kör en lyxig Merca. Tjejen håller på med körkort. Enl rykte har hon blivit lovad en sprillans ny Porsche av gubben den dagen hon fixar kortet.

Thats life   Mycket glad


   
SvaraCitera

känner att 28 åringen utnyttjar en 15 åring men om båda är över 19 brukar JAG tycka att båda är "med på det"  


   
SvaraCitera
wisc
 wisc

I mitt perspektiv så tycker jag inte att det existerar någon sådan "åldersgräns", utan det är väl som tidigare personer säger, individuellt och vem man är villig att ha sex med.

Snackar vi om ett förhållande, så är detta en annan sak. Beroende på vad du är för person så kan du i princip bli kär i vem som helst. Alla är olika! Däremot så tycker jag INTE att man ska skaffa barn med någon som är över 50 år äldre än sig själv, detta vore oansvarigt.


   
SvaraCitera
alis
 alis

Ålder är bara en siffra, så länge man är myndig så spelar det ingen roll, jag är 22 och min kille e 30 , det är från person till person.


   
SvaraCitera

13 - 15
14-16
15-18
16-19
17-21
18-14

+-1


   
SvaraCitera