Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad i förhållande?


NotMe
Ämnesstartare

Så vad tycker ni är max när det kommer till åldersskillnad? Spelar det egentligen roll om båda är byxmyndiga?


   
Citera
time
 time

Helt ärligt tycker jag inte det finns något max om båda är över 20, men tycker det är jäkligt off om någon som är över 18 vill vara ihop med en femtonåring. Ingen fel på femtonåringen i det fallet dock.


   
SvaraCitera

max 35 års skillnad (jag är 35 år)


   
SvaraCitera

Alltså. 
det är inte så Nice kanske om det är en som myndig och ett barn är tillsammans. Vet ett par, killen är 26 och tjejen är 16. Jag tycker är det är lite sådär nej. Bättre att hålla sig till jämåriga om man inte är 18 år, myndig och kan ta ansvar för sina handlingar. 


   
SvaraCitera
NotMe
Ämnesstartare

Meatballspotatoes:
Alltså. 
det är inte så Nice kanske om det är en som myndig och ett barn är tillsammans. Vet ett par, killen är 26 och tjejen är 16. Jag tycker är det är lite sådär nej. Bättre att hålla sig till jämåriga om man inte är 18 år, myndig och kan ta ansvar för sina handlingar. 

Jag vet inte, sålänge båda är med på det så är det ändå okej?


   
SvaraCitera

Max är relativt 


   
SvaraCitera

Asså e båda över 18 do what the fuck u want men e en 16 och andra 30 så äre peddo i mina ögon


   
SvaraCitera
NotMe
Ämnesstartare

Loco99:
Asså e båda över 18 do what the fuck u want men e en 16 och andra 30 så äre peddo i mina ögon

Så, om en är 17 och den andra 24. Så är det peddo varning. Men om en är 18 och den ändra 45 så är det ok?


   
SvaraCitera

Så länge båda är mogna och älskar varandra så är det okej.


   
SvaraCitera
OyottA

time:
Helt ärligt tycker jag inte det finns något max om båda är över 20, men tycker det är jäkligt off om någon som är över 18 vill vara ihop med en femtonåring. Ingen fel på femtonåringen i det fallet dock.

Om dom är 16-14?


   
SvaraCitera
time
 time

OyottA:

Om dom är 16-14?

Då är ju båda minderåriga, inte en över 18.


   
SvaraCitera

jag har en kompis och hon e 18 och hennes pojkvän 30 men då är lite mer mogen sen när man är under 15 så är inte riktigt kroppen helt utvecklad för sex (tror jag) och sen tror ja inte föräldrar skulle uppskatta jätte mycket om deras 14 åriga dotter träffa en 20 åring men om de vore en kille som va 14 då skulle det va annorlunda för det va kungligt då tydligen


   
SvaraCitera
OyottA

time:

Då är ju båda minderåriga, inte en över 18.

Det ör ändå en byxmyndig och en som inte e


   
SvaraCitera
time
 time

OyottA:

Det ör ändå en byxmyndig och en som inte e

Ja, men jag tycker inte 16 och 14 är så farligt. Jag skrev vad jag tyckte inte var ok.


   
SvaraCitera