Aviseringar
Rensa alla

åldersskillnad i förhållande


Ämnesstartare

hur många år får det högst skilja i ett förhållande enligt er för att det ska vara ett (normalt förhållande)? 


   
Citera

Max 7 år, är det  mer så funkar det ej i längden 😛 


   
SvaraCitera

y = 0.002x^2 + 0.1x + 1

Där y är maximal skillnad i ålder och x är den yngre partnerns ålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på hur gamla personerna är. Verkar ju bara lite skumt om den ena är 10 och andra 20 men inte lika om den ena är 20 och andra 30 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror helt på hur gammla man är


   
SvaraCitera

är sjukt kluven ang detta.. jag är 15 år men min mognadsnivå är ganska mycket högre och det speglar sig nog utåt för det är flera äldre killar, upp till 8 år äldre, som tar kontakt med mig och ja alltså .. jag tycker ju de är nice att snacka med någon äldre där man kan föra en riktigt konversation men det funkar ju inte med förhållande liksom, dels ålderskillnaden och dess medföljande fördomar men också kontrasterna i varderas liv.. skola och jobb skiljer sig ganska mycket.. jag hade aldrig vågat berätta för mina föräldrar att jag träffar en 8 år äldre kille heller nu när jag är 15.. däremot om jag var 16-17 då hade jag kunnat stå för att träffa en kille som var kanske 5-6 år äldre.. men inte mer än så innan jag är 18 :/ riktigt svårt det där!!! men tycker att allt beror på mognadsnivå och att den yngre personen inte känner sig tvungen till något eller så, man ska inte stressa med t.ex. sex, att flytta ihop osv. hmm.. 


   
SvaraCitera

En av mina kompisar som är 25 är ihop med en 45 åring, ser inget fel med detta. Bara onödigt.


   
SvaraCitera

Är 15 nu och skulle kunna vara tsm med någon mellan 14-20.


   
SvaraCitera