Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnader


Robler
Ämnesstartare

YO är helt enkelt nyfiken på hur ni människor ser på åldersskillnader i förhållanden, vad är okej vad är inte osv.


   
Citera

10 & 20, inte okej!

20 & 30, okej. 


   
SvaraCitera

Meh ålder är väl mer eller mindre bara en siffra. Men jag ser det "mer okej" med större åldersskillnad när man är iallafall myndig för då är det mer grejer gemensamt mellan t.ex. en 18 o 25 åring. Istället för typ en 15 o 25 det är lite smått peddo i mina ögon. 


   
SvaraCitera

håller med s3on

jag vill dock endast ha en tjej som är i min ålder :p


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

lex.:
håller med s3on

jag vill dock endast ha en tjej som är i min ålder :p

Personliga preferenser och vad man ser som "okej" är två vilt skilda grejer så det är helt förståeligt ^^


   
SvaraCitera

jag tänker mig att alla över femton får vara ihop med vem de vill över femton 


   
SvaraCitera

ålder är bara en siffra egentligen och det är viktigare att man har saker gemensamt än åldern men i gemensam ålder har man oftast vuxit upp med samma saker.

Exempelvis så förstår nog ingen under 22(kanske mer?) hur jobbigt det var att spola tillbaka VHS band eller hur vi delade med oss av saker innan youtube fanns till.

Kan man hitta någon att dela saker med så borde inte ålder vara ett bekymmer


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Meh ålder är väl mer eller mindre bara en siffra. Men jag ser det "mer okej" med större åldersskillnad när man är iallafall myndig för då är det mer grejer gemensamt mellan t.ex. en 18 o 25 åring. Istället för typ en 15 o 25 det är lite smått peddo i mina ögon. 

Har faktiskt ett exempel, min moster har en kille som är 11 år äldre än henne. Han har också en dotter från en tidigare relation så min moster är bara 13 år äldre än sin styvdotter. Egentligen så är de nog lite konstigt med tror dottern var 14 (min moster va 27) när de träffades så det kanske hjälper lite??


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

Pappbox:
ålder är bara en siffra egentligen och det är viktigare att man har saker gemensamt än åldern men i gemensam ålder har man oftast vuxit upp med samma saker.

Exempelvis så förstår nog ingen under 22(kanske mer?) hur jobbigt det var att spola tillbaka VHS band eller hur vi delade med oss av saker innan youtube fanns till.

Kan man hitta någon att dela saker med så borde inte ålder vara ett bekymmer

Hoppas verkligen att det är fler än bara jag under 22 som minns VHS band och livet innan internet


   
SvaraCitera

såg någon annan skriva det någon gång:
den äldstes ålder delat på hälften plus 7, så ung får dens partner vara! 


   
SvaraCitera

Pappbox:
ålder är bara en siffra egentligen och det är viktigare att man har saker gemensamt än åldern men i gemensam ålder har man oftast vuxit upp med samma saker.

Exempelvis så förstår nog ingen under 22(kanske mer?) hur jobbigt det var att spola tillbaka VHS band eller hur vi delade med oss av saker innan youtube fanns till.

Kan man hitta någon att dela saker med så borde inte ålder vara ett bekymmer

jag är 13 och jag minns hur jobbigt det var att spola tillbaks vhsband................


   
SvaraCitera

Pappbox: Exempelvis så förstår nog ingen under 22(kanske mer?) hur jobbigt det var att spola tillbaka VHS band eller hur vi delade med oss av saker innan youtube fanns till.

Mig under 22 och kollade på VHS under hela min uppväxt, har typ 70 VHS filmer i ett skåp i min lägenhet. Vet exakt hur det var bro. Im sorry but ye du har feeeeeeeeeeeeeeeeeeeel


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

betterthanyou:
såg någon annan skriva det någon gång:
den äldstes ålder delat på hälften plus 7, så ung får dens partner vara! 

Ganska bra tumregel ju ^^ blir jobbigt med folk unde 15 bara..


   
SvaraCitera

Robler:

Ganska bra tumregel ju ^^ blir jobbigt med folk unde 15 bara..

haha jo, men när man är under 15 kanske man inte har så himla seriösa förhållanden, då är man oftast ihop med någon som är max 2 år äldre & yngre (vad jag vet om).annars funkar den bra! om man är t.ex 30 kan man vara ihop med någon som är 22, sen om man är 50 kan man vara ihop med någon som är 32 osv.


   
SvaraCitera

Åldersskillnaden är i stort sett skitsamma så länge ingen tar skada av den.


   
SvaraCitera