Aviseringar
Rensa alla

Aldrig festat


Ämnesstartare

Jag är 17 år och jag har aldrig festat. Jag har inte något riktigt socialt liv heller. Har ingen att vara med och det börjar känna som att jag har slösat bort min ungdom. Det är ju bara 1,5 år kvar tills jag tar studenten liksom.

Som sagt jag har aldrig festat, varken blivit bjuden eller ens försökt. Inga vänner att vara med, har aldrig smakat alkohol eller något. Det har bara varit jag. När jag kollar på gamla klasskompisars och mina nuvarande klasskompisar insta så ser det helt annorlunda ut med 500+ följare, dom har ett socialt liv osv. Jag har bara 26 vänner på snap och ingen jag snapar med.

Jag hade ju ett normalt liv när jag gick i grundskolan fram till femman då en massa skit hände så sedan femman har det bara varit jag. Börjar att må så sjukt jävla dåligt över det här, har varit ensam så sjukt jävla länge och sedan också att jag har slösat bort min ungdomstid. Jag har inga roliga minnen alls, bara en massa ånger.


   
Citera

Vad ger det dig att festa, lika dant om inte värre sett att slösa bort sitt liv


   
SvaraCitera

festa är inget som är riktigt roligt finns chans att bli drogad finns chans att du hamnar i slagsmål


   
SvaraCitera
L Y S

Äh, skit i det. Fokusera på vad du gillar i livet, vad som får dig att må bra, och försök göra mer av det. Det är det som räknas. 

Visst, du blir inte som majoriteten...men det man förlorar i gemenskap när man går sin egen väg vinner man i frihet. Jag är iaf hellre fri och mig själv än slav under normer och andras gillande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Vad ger det dig att festa, lika dant om inte värre sett att slösa bort sitt liv

Kanske inte är direkt att jag inte festat utan att jag inte har något social liv alls. Inga vänner online som skriver till än, inga vänner irl som bjuder ut än på något.


   
SvaraCitera

yuvijjj:

Kanske inte är direkt att jag inte festat utan att jag inte har något social liv alls. Inga vänner online som skriver till än, inga vänner irl som bjuder ut än på något.

Har inte jag heller, min enda vän har inte hört av sig på ett halvår


   
SvaraCitera

Bara för att du inte festar betyder det inte att du "slösar bort din ungdom", det är inget speciellt du missar och universitetsfester är tusen ggr bättre än fester på gymnasiet så dont worry.


   
SvaraCitera
Nerium

Alkohol är värdelöst. Skippa det... Fester kan absolut vara kul, men drick dig inte full. Roligare att vara den som ser på när folk beter sig som sagofigurer. Bara och säga att du inte dricker, är nykterist. Folk brukar förstå.

Jag känner med dig. Det som hjälpte mig, var att förbli den som vågar ta det första steget. Hälsa på någon i korridoren, fråga hur de mår... Ser du någon sitta ensam, sätt dig vid dennes bord och börja prata. Bara prata. Fråga om deras medier. Håll meddelanden igång, trots att det kanske bara är du som skriver. Som oftast måste man vara den drivande parten, tyvärr. Att bara våga ta initiativet till en konversation, är ett stort steg i rätt riktning. Håll någon sällskap till bussen. Vad som! Detta har gjort en stor skillnad för mig. Har blivit mycket tryggare i sociala sammanhang och har därför också hamnat i fler sådana. Lärt känna många nya människor och varit med om stunder som fått mig glad i veckor framåt.

Var inte rädd för att föreslå en träff... Det uppskattas av de allra flesta. Ju mer ni hänger, desto mer lär ni känna varandra. Personen bli mer intresserad av dig och börjar ta mer initiativ, bjuder med dig på saker. Tacka alltid ja, även om du kanske inte finner aktiviteten superrolig. Det är viktigt. Annars kan det vara så att de tror att du jämt vill vara för dig själv och slutar därför att höra av sig. Du exponeras för personens vänner som kan komma att bli dina vänner. Ni hittar på ting som grupp och har jävligt kul tillsammans. Till slut har du mycket människor runt om dig och blir medbjuden på en massa spännande.

Ja, det kan absolut vara väldigt svårt att våga vara framåt socialt. Jag vet... Är blyg och extremt introvert. Kom ihåg att vara snäll mot dig själv. Har du klarat av att hälsa på någon främmande, var stolt. Ge dig själv en klapp på axeln. Har du vågat öppna en konversation med en klasskompis, beröm dig själv! Små steg som gör stor skillnad och som gör att folk får upp ögonen för dig. Ju mer du exponerar dig, desto bekvämare blir du. Ta det i små steg, så att du inte låser dig eller blir överväldiga. All lycka till. Det löser sig ska du se!

yuvijjj


   
SvaraCitera
Nerium

   
SvaraCitera
Nerium

   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Det kommer fler tillfällen! 


   
SvaraCitera
ruben2

Hitta något annat sammanhang där du trivs. Gillar du rollspel, kolla upp närmsta "klubben", eller om du är som mig och gillar konditionsträning, leta upp en skidklubb eller löparklubb. Tog mig ett tag att komma in i gemenskapen, men sen blir det roligt. Mycket roligare än att sitta hemma.


   
SvaraCitera

Har inget vettigt att komma med, vill bara förmedla att jag befinner mig i en närmast identisk situation...

Jag är dock retarded, och kommer inte kunna ta studenten förrän vid 21 års ålder Tardig


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:
Har inget vettigt att komma med, vill bara förmedla att jag befinner mig i en närmast identisk situation...

Jag är dock retarded, och kommer inte kunna ta studenten förrän vid 21 års ålder Tardig

21? Det var som attan ju, lyckos dig


   
SvaraCitera

Bananlåda:

21? Det var som attan ju, lyckos dig

Jag är ett riktigt underbarn Galen


   
SvaraCitera