Aviseringar
Rensa alla

Aldrig festat osv. Hjälp!


Fester e skitkul, speciellt när det börjar närma sig 75+.
men d brukar ju finnas "fester" som staden anordnar (iaf i sthlm) om du inte har nåra vänner att hänga med. fungerar som en nattklubb fast utan alkohol (brukar va ganska lamt iofs).
Dra med dig några roliga frimärken till dig och en random flicka så garanterar jag att ni kan ha en kul helg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegelsten:

är bara lite nere ibland för att dt känns som att jag missar något 😮

Precis så känner jag också ibland! Jag har festat en del gånger, men det händer inte alls ofta på grund av mina dumma föräldrar >;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegelsten:

är lite nyfiken hur dt e att ex. festa

Antar att du med festa menar dräggiga partyn med alkohol. Det är kul om man har druckit alkohol... de flesta gillar alkohol, eftersom det är en stark drog som anordnar fest i nervsystemet. Om du någon gång planerar att prova alkohol, kan du börja med t.ex. två starköl. Gå sedan runt lite, och du kommer att märka att du inte riktigt är dig själv, du reagerar långsamt etc. men du känner dig på topp, som att det är "födelsedag och julafton samtidigt" plus att du vunnit typ 10 000 kr. Dricker du för mycket kommer du att må jävligt dåligt, främst med tanke på att alkohol hämmar vasopressin som håller vätskebalansen på rätt nivå... du blir väldigt kissnödig, uttorkad och de flesta av dina organ får jobba på högvarv, se därför till att dricka mycket vatten och kanske äta något fettigt typ några mackor med bregott, korv, majonnäs etc. efter en fylla om du kan (fetter gör så att mat och dryck glider snabbare igenom magsäcken (där vatten och alkohol tas upp) och ut i tarmarna).


   
SvaraCitera

tegelsten:

är lite nyfiken hur dt e att ex. festa och undrar bara hur ni började med att tex festa?

Det är många gånger ganska lamt, men oftast är det askul!:D Man sitter ett par kompisar och snackar om allt möjligt, spelar tv-spel eller något, samtidigt som man dricker olika goda, alkoholhaltiga drucker. Sen drar man till festen och snackar med folk, dansar och dricker lite till så man håller ruset igång[bigcheers] Ibland så skippar man alkoholen och det kan vara lika kul det[y] Men det kan vara skönt att bara köra på för fullt och släppa några spärrar. Man lär lättare känna folk när det är alkohol inblandat, och fler vänner har ju aldrig skadat[smile].


   
SvaraCitera

glöm inte spliff och piller [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegelsten:

är lite nyfiken hur dt e att ex. festa och undrar bara hur ni började med att tex festa? =)

Själv har jag varit på en fest i hela mitt liv, första och sista. En massa okända och fulla människor tilltalar inte mig det minsta. Kan ju förstås bero på att jag själv drack måttligt, är man packad så kan det ju vara något roligare.


   
SvaraCitera

Orka festa. [zzz]


   
SvaraCitera

Fest ochfestande är väldigt överskattat.
Skit för det mesta.

Du gör rätt i om du struntar fullständigt i att beblanda dig med den världen.


   
SvaraCitera

Jag var 17 vid min första fylla. Visst finns det en tjusning i att vara berusad, kunna skita i ansvar och bara tralla runt i sin egna lilla värld ... men de flesta glorifierar det rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Du gör rätt i om du struntar fullständigt i att beblanda dig med den världen.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Du gör rätt i om du struntar fullständigt i att beblanda dig med den världen.

fjortisar mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack jättemkt allihopa så här långt, har fått några saker klart för mej nnu ^^ tack igen och igen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegelsten:

Det e så att jag ska fylla 17 i sommar och har aldrig festat, krökat

Om alkohol är inblandat (vilket jag förmodar) så tycker jag inte att det finns någon anledning att börja eller att överhuvudtaget längta efter allt det där.
Förstår inte den här besattheten vid alkohol. Drickadrickadricka så fort tillfälle ges. En social grej. Jo, visst. Alkohol, gärna i kopiösa mängder. Folk som mår dåligt för att de aldrig har druckit. Jag dömer inte dig - men jag börjar tröttna på den inställningen.
Det är roligare utan alkohol. Mycket mer avslappnat. Naturligt.
I somras drack jag en hel del. Jag är ungefär i din ålder. Inga starkare grejer. Mest mellanöl. Mest för att jag tycker om öl i sig. Fast jag blev trots allt full. Särskilt spännande? Njae...
Festa kan väl göra, det är ju hur kul som helst. Fast jag tycker att det är roligare utan alkohol.
Alkoholfritt öl? Drick Norrlands Guld 0,4 %, den är god.

You don't need to be all drugged up to have fun.


   
SvaraCitera

Sätt igång fortast möjligt. Du kommer då att få knulla, supa och skjuta heroin snarast möjligt.


   
SvaraCitera

ta det lungt... har du inte lust att göra något sådant, GÖR DET INTE, och gör absolut inget du kommer att ångra...

men det är upp till dig ändå


   
SvaraCitera