Aviseringar
Rensa alla

Aldrig varit kär


Ämnesstartare

Är 18 år och har aldrig varit "riktigt" förälskad, om det ens finns en benämning på detta fenomen. Egentligen vet jag inte vad jag vill ha ut av denna tråd. Jag tror att jag bara vill höra lite synpunkter...

Jag har en hel del tjejkompisar som är roliga, trevliga och ser bra ut. Många undrar varför jag inte satsar på någon brud. Jag har väl genom åren, enkelt kunnat få en flickvän. Jag har ett ganska klassiskt utseende och har väl fått mer eller mindre trevliga komplimanger. Trots detta faller mig ingen i tycke.

Mitt problem kan vara, att jag stört faller för en tjej, tänker på henne ofta kan helt enkelt bara drömma mig bort i en bild av den personen. Men men, två veckor senare, känner jag inte ett skit...

Endags förälskelser är bara komma helt plötsligt och dan efter försvinna lika fort som en vattendroppe i solen. Är jag för feg? Är jag rädd för att försöka och misslyckas? Jag vet ärligt talat inte... och nu när jag börjar bli mer vuxen och har ett shysst hem, bra betyg och ganska säker på en lyckad framgång inom arbetslivet... har jag alltmer börjat tänka på flickvän. Jag ser mina kompisar som har flickvänner och blir ibland avundsjuk.

Två av mina tjejkompisar har rekommenderat en hel del av sina kompisar och en tyckte jag var oerhört söt... men men den känslan kommer och går... hjälp?


   
Citera
smisk

Fy vad skönt att slippa vara kär. Bara pumpa och dumpa!


   
SvaraCitera

Jag är inte kär i nån, sånt där är slöseri med tid. Nu slösar vi bort våra liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är ju att jag har typ pumpat och dumpat fram tills nu :/

Vinner ingenting förutom temporär tillfredställelse


   
SvaraCitera

du kanske tänder på getter och ej människor
känner du något av den här bilden?
Image


   
SvaraCitera
smisk

18ppp:

Vinner ingenting förutom temporär tillfredställelse

Du kan vara kär sen, man måste inte vara kär. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

getter[love]

det är jue tråkigt... jag vill bli kär xD

undrar hur de känns?


   
SvaraCitera

Lyckos dig


   
SvaraCitera
smisk

18ppp:

undrar hur de känns?

jobbigt, svettigt, ovärt och ganska skönt när det väl är bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ensam! jag är 17, och knappast intresserad av någon alls och har ALDRIG heller varit det! alltså kärlek är något man inte kan kontrollera, den kommer och går, men då den stannar och du känner dig säker och kan verkligen inte tänk dig vara med någon annan är då det är "den rätta" som du hittat. [smile]


   
SvaraCitera

Jag hatar när folk postar trådar som inte rör UM ö.h.t i det här forumet. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men är det inte bättre att bara låta det ta den tid det tar. Helt enkelt vänta tills du hittar den som passar perfekt och du inte tröttnar på.


   
SvaraCitera

18ppp:

Två av mina tjejkompisar har rekommenderat en hel del av sina kompisar och en tyckte jag var oerhört söt... men men den känslan kommer och går... hjälp?

Detta samhälle är för kärleksfixerad.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera