Aviseringar
Rensa alla

Alexander Bard.


Ämnesstartare

Vi alla vet säkert vem Alexander Bard är. Den gamla audition killen som fick sparken för inte så länge sedan eftersom han sa *N* ordet kanske inte så rakt ut men så att alla fortfarande såg. Han var ganska ärlig ut och sa at man borde få säga det ordet. Och då är min fråga till just er som läser detta. Vad tycker ni kring hans beteende. Gör han rätt i hur han beter sig? han har gjort några intervjuer på Youtube efter hans sparkande från Idol. Vissa ogillar han fortfarande och andra tycker om honom fortfarande efter att han blivit av med sitt jobb som Idol domare. kommentera gärna era åsikter kring vad ni tycker om honom. 


   
Citera

De är ganska låga anklagelser mot honom men visst men man får aldrig veta sanningen bakom de riktiga beslutet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min uppfattning om Bard är lite delad. En ganska originell individ med helskägg så man knappt ser vad som döljer sig bakom skägget och som går i kortbyxor eller shorts året runt, i varje fall när han är i TV och visar upp sig.
Däremot sågar jag hans kunskap att sitta i Idoljuryn. Han borde över huvud taget inte fått den utmärkelsen att sitta och döma andras sånginsatser. Tumme ned

För övrigt anser jag däremot att han är en bra debattör. Tumme upp

Däremot anser jag att han självfallet har sin fulla rätt att kalla afrikaner, som främst kommer söder om Sahara för negrer. Neger är inget skällsord utan särskiljer bara en afrikan som är svart jämfört med en ljushyad afrikan. Helt lagligt självklart att kalla en svart afrikan för neger. Förstår dock inte varför folk över huvud taget reagerar på ordet som sådant?  Skeptisk
På samma sätt som vi i alla tider har kallat negerbollar just för negerbollar. Älskar för övrigt negerbollar och har aldrig på något sätt jämfört dessa bollar med negrer med härkomst söder om Sahara i Afrika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist: negerbollar just för negerbollar.

0007+Kungens+Negerbollar.jpg


   
SvaraCitera
L Y S

Bard, han kan argumentera för sin sak och verkar för det mesta vara jordnära i sina åsikter.

politisk realist: Neger är inget skällsord utan särskiljer bara en afrikan som är svart jämfört med en ljushyad afrikan. Helt lagligt självklart att kalla en svart afrikan för neger.

Jag har aldrig hört eller läst någon använda det ordet i nutid annat än på ett nedvärderade sätt. Det är också en svensk version av det amerikanska "nigger" som är ett nedvärderande ord som vita slavdrivare kallade sina svarta slavar, än idag är det ett nedvärderande ord i USA. Min åsikt är därför att man med respekt för svarta i Sverige borde undvika både nigger och neger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Bard, han kan argumentera för sin sak och verkar för det mesta vara jordnära i sina åsikter.

Jag har aldrig hört eller läst någon använda det ordet i nutid annat än på ett nedvärderade sätt. Det är också en svensk version av det amerikanska "nigger" som är ett nedvärderande ord som vita slavdrivare kallade sina svarta slavar, än idag är det ett nedvärderande ord i USA. Min åsikt är därför att man med respekt för svarta i Sverige borde undvika både nigger och neger.

folk kan alltid yttra sig fritt på nätet. Flashback är ett expempel för sådant. Sedan är verkligheten annorlunda 😛


   
SvaraCitera

agnesberg:

folk kan alltid yttra sig fritt på nätet. Flashback är ett expempel för sådant. Sedan är verkligheten annorlunda 😛

Aaah mjao nae inte riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Aaah mjao nae inte riktigt

du citerar mig ganska ofta. misstänker att du inte kan let go of me. Söt


   
SvaraCitera

agnesberg:

du citerar mig ganska ofta. misstänker att du inte kan let go of me. Söt

Ingen kommentar


   
SvaraCitera

Han är obviously en högerpopulist. Du kan kolla på hans intervjuer på Riks youtubekanal, senaste gången jag lyssnade på honom ville han stänga alla svenska universitet för han tycket att folk klarade sig med Google.


   
SvaraCitera

widediaper: Han är obviously en högerpopulist.

Och det gör honom olämplig som domare i idol? 

#woke-kulturen är det värsta som finns i kulturlivet. Önskar att Bard syntes mer i TV-rutan. Han var en frisk fläkt i svenskt medielandskap. 


   
SvaraCitera

widediaper:
Han är obviously en högerpopulist. Du kan kolla på hans intervjuer på Riks youtubekanal, senaste gången jag lyssnade på honom ville han stänga alla svenska universitet för han tycket att folk klarade sig med Google.

Han hade dock inte fel med universitetet. Du kan lära dig så gott som vad som helst om du googlar och kollar på youtube filmer. Spendera lite pengar på något som krävs för att lära och leta information om hur du lär dig använda det du köpt. Kunskap går bara i arv och skola använder sig av samma skräp som du hittar om du googlar omkring. Visst lär du dig bättre om du får vara ute på något fält och träna men all teori kan du lära hemma.


   
SvaraCitera

Olycklig:

Han hade dock inte fel med universitetet. Du kan lära dig så gott som vad som helst om du googlar och kollar på youtube filmer. Spendera lite pengar på något som krävs för att lära och leta information om hur du lär dig använda det du köpt. Kunskap går bara i arv och skola använder sig av samma skräp som du hittar om du googlar omkring. Visst lär du dig bättre om du får vara ute på något fält och träna men all teori kan du lära hemma.

Det är precis därför det är bullshit, om du ska bli civilingenjör behöver du göra en massa saker och labba, du har kandidatarbete och en massa skit som du inte kan göra hemma. När nån säger så om universitetet det bara visar att de inte vet nånting alls om hur utbildningen faktiskt är upplagd och eller förstår ingenting om pedagogik. Du måste skriva tenta och faktiskt visa dina kunskaper, du måste presentera din forskning och faktiskt jobba för att lära dig och förstå va professorn säger. Du kan inte bli fysiker hemma med youtube. Visst du kanske kan lära dig teorier (basic) på nätet men om du inte kan applicera de eller när du inte skriver prov så vet man aldrig hur mycket du kan egentligen. Om du skulle räkna med online kurser och om det är vad du kallar "utbildning", jag är både psykolog och marinbiolog nu för jag har läst 13 kurser inom dessa ämnen på Coursera + fått certifikat. Så även teorin du lär dig hemma är extremt bristfällig om du inte samtidigt får hjälp av någon irl som faktiskt är expert inom området. (Jag säger allt detta nu från ett TF-perspektiv, det är säkert lättare att lära sig saker inom samhällsvetenskapliga ämnen online men again, vi har det med att kunna resonera, debattera etc som du inte kan göra hemma)

Universitetet handlar inte bara om "kunskaper", du lär dig att bli disciplinerad och du får hänga med olika typer av människor som du kanske inte gör annars om du sitter hemma och kollar på youtube. Du blir bättre på att samarbeta, lösa problem och ta emot kritik etc.


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Och det gör honom olämplig som domare i idol? 

#woke-kulturen är det värsta som finns i kulturlivet. Önskar att Bard syntes mer i TV-rutan. Han var en frisk fläkt i svenskt medielandskap. 

Han får ha vilka åsikter han nu än har, ingen bryr sig men han blev sparkad för att han använde ett visst ord som man visserligen inte får använde på TV. Vem som helst än hade sagt så hade blivit sparkad, vare sig höger eller vänster. Jag tyckte väldigt mycket om honom tills han började hänga med "Alternativmedia" och nu så sitter han och snackar bullshit överallt för o få uppmärksamhet efter att han fick sparken.


   
SvaraCitera