Aviseringar
Rensa alla

Alexandra "Kissie" Nilsson


Ämnesstartare

Flash:

jag efterbliven då?

nej. glöm att du någonsin hörde talas om henne 🙂 hon är dålig för mänskligheten 😮

kebu12:

när såna som du läser det och kommenterar det så är det väl självklart hon fortsätter skriva så, inget hon tänker på så mycket skulle jag tro

just därför kommenterar jag inte [cute]
utan jag frågar alla smartisar här om deras åsikt [y] men har du någonsin läst det hon skriver?


   
SvaraCitera

hatsumi:

just därför kommenterar jag inte
utan jag frågar alla smartisar här om deras åsikt men har du någonsin läst det hon skriver?

nä, ej intresserad[smile]


   
SvaraCitera

hatsumi:

Hon skrev bland annat att om ens lår går i ihop är man fet.

Jag fattar inte,

För övrigt: Hon skriver provokativa texter och låtsas vara en provokativ person för att just provocera, men har varken den personligheten eller de åsikterna egentligen? Och tjänar pengar på det. Varför bryr sig folk så mycket då? Blondinbella är ju åtminstone en riktig person.


   
SvaraCitera

kebu12:

Sluta läs då

är allt man kan göra.

Eftersom att det finns någonting som heter yttrandefrihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag fattar inte,

Hon menade att om du står rakt framför en tjej ska hennes två ben inte nudda vid varandra, det ska vara ett "glapp" mellan låren.
(haha jag kan inte formulera mig just nu, sorry)

Nachac:

Varför bryr sig folk så mycket då?

Därför att sakerna hon skriver inte bara är provocerande; det är inte bara "jag hatar feta människor" utan det är "alla som väger över 60 kilo är fetton".
Dessutom blir hon mer och mer provocerande och hennes provokationer blir mer och mer elaka.


   
SvaraCitera

hatsumi:

(haha jag kan inte formulera mig just nu, sorry)

Ah, men det har ju inte så mycket med storleken på låren att göra, utan ber om man är kobent, hjulbent eller något annat roligt.

hatsumi:

Dessutom blir hon mer och mer provocerande och hennes provokationer blir mer och mer elaka.

Men varför bryr sig någon? Ingen skulle väl bry sig om en figur i något program på tv sa sådär och på samma sätt är det ju inte på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ingen skulle väl bry sig om en figur i något program på tv sa sådär

Det är ju just det som man skulle göra.
Om någon i TV sa att hon/han tycker att alla som inte kommer i storlek 36 är fetton är det väl klart att det skulle få folk att reagera? Att det dessutom är en människa som skall anses vara vuxen (18 år) som uttrycker dessa åsikter och dessutom inte står för dem gör det hela ännu värre.

Nachac:

Ah, men det har ju inte så mycket med storleken på låren att göra

Har det väl, har du nått en viss nivå av "smalhet" går dina lår inte längre ihop.


   
SvaraCitera

hatsumi:

Det är ju just det som man skulle göra.
Om någon i TV sa att hon/han tycker att alla som inte kommer i storlek 36 är fetton är det väl klart att det skulle få folk att reagera?

Ursäkta min otydlighet. Menade underhållningsprogram av typen tv-serie eller något. Eller en tecknad film eller vadsomhelst.

hatsumi:

Har det väl, har du nått en viss nivå av "smalhet" går dina lår inte längre ihop.

Antagligen, men det har mer att göra med hur de är formade.


   
SvaraCitera

Ja, det är sorgligt att hon har en stor blogg och att hon faktiskt påverkar unga med sina sjuka ideal.

Men folk som kissie kommer alltid finnas, det är bara att inse att vi lever inte i någon peace and love and flowers värld. Det går inte att bortse ifrån, kissie är någonting samhället får leva med. Hon gör inget fel, i laglig aspekt, och folk kommer aldrig sluta läsa hennes blogg bara för att det bästa för osäkra 14 åringar vore detta. Det är bara att låta bli att läsa själv så slipper man den världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Eller en tecknad film eller vadsomhelst.

Problemet är hon inte är en tecknad film, utan att att det faktiskt är en tjej som sitter och skriver dem där sakerna. Jag menar, skulle en "vanlig" Svensson helt utan eftertanke faktiskt skriva så? Nej, antagligen inte.
Vissa påstår att det är hennes egna osäkerhet som lyser igenom, men man kan ställa sig frågan om det inte är så att hon faktiskt får ut något av det, hon kanske är en sadistisk person? Hon kanske njuter av att ständigt trycka ner andra på det sätt hon gör över internet eftersom hon inte kan göra det i verkligheten...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

att hon faktiskt påverkar unga med sina sjuka ideal.

Precis det jag menar! Hon sitter inte bakom skärmen helt oskyldig, utan det hon skriver påverkar faktiskt folk och det negativt. Hon kan inte skylla det hon skriver på att hon bara spelar en roll, ett spel, för jag tror att det hon skriver verkligen får folk att må dåligt.


   
SvaraCitera

hatsumi:

Precis det jag menar! Hon sitter inte bakom skärmen helt oskyldig, utan det hon skriver påverkar faktiskt folk och det negativt. Hon kan inte skylla det hon skriver på att hon bara spelar en roll, ett spel, för jag tror att det hon skriver verkligen får folk att må dåligt.

Det tror jag med.


   
SvaraCitera

hatsumi:

Hon kanske njuter av att ständigt trycka ner andra på det sätt hon gör över internet eftersom hon inte kan göra det i verkligheten...?

Visst, psykologin bakom kan man gärna fundera över, men jag förstår fortfarande inte varför folk bryr sig när hon uttalat bara trollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

varför folk bryr sig när hon uttalat bara trollar.

Därför att oavsett om det bara är "Kissie" som skriver det påverkar det andra människor. Hon skriver dem här sakerna utan att ta hänsyn till att människor blir sårade av det, hon skiter i att hennes uttalanden kanske får en tjej med ätstörningar att kanske skita i att äta nästa dag eftersom tjejen tror på det som "Kissie" skriver.
Jag tycker bara att det är så oansvarigt och elakt och barnsligt att hon fortsätter.
All PR är inte bra PR, all uppmärksamhet är inte bra uppmärksamhet.
Vem kommer hon att vara om 5 år när blogghetsen lagt sig? En nobody, en C-kändig med plasttuttar som är hatad av i stort sett alla i sin egen generation som följt hennes blogg.


   
SvaraCitera

hatsumi:

en kanske får en tjej med ätstörningar att kanske skita i att äta nästa dag eftersom tjejen tror på det som "Kissie" skriver.

hatsumi:

som skriver det påverkar det andra människor.

Igen: Varför?


   
SvaraCitera