Aviseringar
Rensa alla

Alicante! [SPANIEN]


sötnos:

Ah, det gjorde inte jag. Men var dock fem, i mitt försvar.

Ajdå, då har man ju inte den bästa kunskapen om hygien. [sad]
Hade du ingen som passade dig?


   
SvaraCitera

isola:

Ajdå, då har man ju inte den bästa kunskapen om hygien.
Hade du ingen som passade dig?

Hade jag säkert. Men ungar lyckas ju ändå lägga händerna på de vidrigaste saker såfort man tittar bort. Usch. [sad] Menar då inte att hemlösa hundar och katter är vidriga, menar typ tunnelbanegolv, toalettringar och liknande.
Magsjukan efter var vidrig.


   
SvaraCitera

sötnos:

Menar då inte att hemlösa hundar och katter är vidriga, menar typ tunnelbanegolv, toalettringar och liknande.
Magsjukan efter var vidrig.

Mitt barn ska leva i en plastbubbla.


   
SvaraCitera

isola:

Mitt barn ska leva i en plastbubbla.

Ska inte läsa godnattsagor för mitt, ska istället berätta skräckhistorier om bakterier och smuts.
Ska också säga att om man skriker för mycket tappar man tungan. Och det gör ont minsann.


   
SvaraCitera

sötnos:

Ska inte läsa godnattsagor för mitt, ska istället berätta skräckhistorier om bakterier och smuts.

Denna bok är PERFEKT för ändamålet! min mormor älskade att läsa den för mig när jag var liten


   
SvaraCitera

isola:

Denna bok är PERFEKT för ändamålet! min mormor älskade att läsa den för mig när jag var liten

Åh, en sån härlig!
Vad hände med barnböcker av den sorten?
Gammeldags, fint språk och fina bilder.


   
SvaraCitera

sötnos:

Åh, en sån härlig!
Vad hände med barnböcker av den sorten?
Gammeldags, fint språk och fina bilder.

Folk som tyckte om barn började skriva barnböcker [wink]
Minns att den var jätteläskig, men ändå fascinerande. Den gick i princip ut på att om man var smutsig så var man elak.
Minns att Pelle Snygg fångade en av de elaka små smutsflickorna och tvångsbadade henne och flätade hennes hår, då slutade hon trilskas och bitas och blev jättesnäll och lugn.


   
SvaraCitera

isola:

Minns att Pelle Snygg fångade en av de elaka små smutsflickorna och tvångsbadade henne och flätade hennes hår, då slutade hon trilskas och bitas och blev jättesnäll och lugn.

Hihihi! [love]

isola:

jätteläskig, men ändå fascinerande

Låter ungefär som mina dåvarande känslor angående scenen i Lotta på bråkmakargatan där storebror Jonas ska ta en enorm spruta på henne.

Dold text: Ointressant fakta: Gatan hette egentligen Krukmakargatan och den åker jag förbi varje dag. Ser inte ut som i filmen dock.. :/


   
SvaraCitera

sötnos:

Dold text:

Åh, finns hennes hus kvar? Eller de kanske ej spelade in filmen där. De hade ett stort gult hus minns jag. Tant Bergs hus var nog rött.


   
SvaraCitera

isola:

Åh, finns hennes hus kvar? Eller de kanske ej spelade in filmen där. De hade ett stort gult hus minns jag. Tant Bergs hus var nog rött.

Nej, tror inte de spelade in där. Ligger på söder, inga villor så långt ögat når.
Man måste älska tant Berg. [love] Och hunden, vad hette den? [cute]


   
SvaraCitera

sötnos:

Nej, tror inte de spelade in där. Ligger på söder, inga villor så långt ögat når.

Aha. Undras var de spelade in. Var fina hus i det området minns jag.
Scotty hette den! [cute]


   
SvaraCitera

isola:

Scotty hette den!

Ja! [bigsmile]


   
SvaraCitera

sötnos:

Ja! [bigsmile]

man tycker ju att jag borde komma ihåg viktiga saker ist för sådant här [blush]


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Det finns otrevliga maneter i vattnet.


   
SvaraCitera
time
 time

KoerV:

Någon som varit där?

Jag har varit både i Alicante och i Elche som ligger i närheten. Den största faran när du badar är väl egentligen maneter. Jag blev stungen av en bebimanet när jag var där senast [blush] Det gör ont ont ont.


   
SvaraCitera