Aviseringar
Rensa alla

alkizen !


Ämnesstartare

Börjar sakta inse att pappa är alkolist, har aldrig velat inse det men nu går det inte längre att lura sig själv och mamma har själv sagt att pappa ja är alkolist. När han druckit ser han trött och förjävlig ut, lättirriterad och sur för inget, det är nästan så man kan börja skratta för vad han blir sur över. Vad jag tror beror på att han dricker kan vara pga stress och för att orka med jobbet, han äger nämnligen ett rätt framgångsrikt företag, vilket kräver rätt hårt jobb. När han inte dricker är han världens underbaraste och coolaste far [love] man fattar ju att han kommer dö i förtid men vafan utan pappa i världen hade familjen rasat, vi skulle bl a inte kunna bo och leva som vi gör nu.
Vet så helvete inte vad jag ska ta mig till, vad fan ska man göra?? Stanna på sitt rum i en evighet eller???.. 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Min morsa är också alkis typ, vet dock inte riktigt vad man ska göra åt det. Du kan ju göra så att du typ skriver ner hur mycket och vad han dricker varje dag och sen visar det för honom? Då kanske han själv inser att han missbrukar. Ofta förnekar de ju det när man konfronterar dem med sitt drickande och börjar försvara sig, men om du har det på papper över nån månad är det ju ganska svårt att förklara bort.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska snacka med nån... Det hjälper dock inte din pappa men tycker iaf du ska det...
Din pappa kanske behöver hjälp också? Men vad vet jag... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Du kan ju göra så att du typ skriver ner hur mycket och vad han dricker varje dag och sen visar det för honom?

[surprised]
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Då kanske han själv inser att han missbrukar

mm fast grejen är den han vet själv mycket väl om det, när han då är nykter.. Han skäms över det eftersom han vet så mycket om det hur dåligt det är och han är i vanliga fall jäkligt hälsosam av sig.. Men sen går han ändå och dricker wtf liksom...


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

[surprised]
[y]

Eh, varför "[surprised]"? 😛


   
SvaraCitera

ekan:

mm fast grejen är den han vet själv mycket väl om det, när han då är nykter.. Han skäms över det eftersom han vet så mycket om det hur dåligt det är och han är i vanliga fall jäkligt hälsosam av sig.. Men sen går han ändå och dricker wtf liksom...

Har du pratat med honom om det och förklarat hur dåligt du och din familj mår av det?

Du kan ju t.ex. leta upp kontaktinformation till anonyma alkoholister eller något liknande och ge till honom? Hjälpa honom att få den hjälp han verkar behöva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Eh, varför ""? 😛

Lät som en förvånandsvärt bra idé [y]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Lät som en förvånandsvärt bra idé [y]

Haha, tack tror jag?

Lät som att jag är värsta idioten vanligtvis. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Har du pratat med honom om det och förklarat hur dåligt du och din familj mår av det?

Nja typ. Men man tappar orken för att göra det hela tiden.. Vart kan man hitta sånna "anonyma alkisar" och vad innebär det egentligtn?


   
SvaraCitera

ekan:

Nja typ. Men man tappar orken för att göra det hela tiden.. Vart kan man hitta sånna "anonyma alkisar" och vad innebär det egentligtn?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anonyma_Alkoholister

http://www.aa.se/

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekan:

Nja typ.

snacka med din mamma om det då? så hon snackar med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Lät som att jag är värsta idioten vanligtvis.

Det stämmer [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

snacka med din mamma om det då? så hon snackar med honom?

hm jag är mycket bättre på övertala honom så nej och desutom säger hon bara att det inte är så mycket mer lönt än vad hon redan försökt eftersom det inte leder någon vart.
Och fyfan vad du är lik en utbytesstudent som bodde hos mig en gång i tiden! [rolleyes]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Det stämmer [wink]

[mad]


   
SvaraCitera