Aviseringar
Rensa alla

alkizen !


Ämnesstartare

ekan:

desutom säger hon bara att det inte är så mycket mer lönt än vad hon redan försökt eftersom det inte leder någon vart.

hon har tydligen aldrig hört:" man måste våga misslyckas för att till slut lyckas"

jag gav inte upp att min mamma skulle sluta dricka utan kämpad epå i 5 år o nu har hon slutat 🙂

ekan:

Och fyfan vad du är lik en utbytesstudent som bodde hos mig en gång i tiden! [rolleyes]

wasn't me [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet du ungefär hur pass mycket och ofta han dricker? Har problemet förts på tal förut när du varit med, och har han i så fall nekat sitt eventuella missbruk? Han har förresten aldrig blivit hotfull eller våldsam?

Berätta att du är orolig och mår dåligt över att han är alkiz. Är han, som du säger, en grym pappa så bryr han sig om att du bryr dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Vet du ungefär hur pass mycket och ofta han dricker?

nej lyckas aldrig räckna ut det.. kan ju stå någon ölburk på tvbordet men jag brukar inte vela kolla efter typ i 'återvinnings-burkstället'.

aspie:

Har problemet förts på tal förut när du varit med, och har han i så fall nekat sitt eventuella missbruk?

Han brukar inte neka det. Han skäms över det eftersom han vet så mycket om det hur dåligt det är och han är i vanliga fall jäkligt hälsosam av sig.. Men sen går han ändå och dricker wtf liksom...

aspie:

Han har förresten aldrig blivit hotfull eller våldsam?

Nej.


   
SvaraCitera

ekan:

Stanna på sitt rum i en evighet eller???.. 🙁

SÅnt där är så himla jobbigt, man vill göra något men vet verkligen inte vad. Min pappa sjukskrevs för deppression för ett halvårsedan, sedan dess dricker han mer och mer. Flera dagar i veckan. Jag vill att han ska sluta, men det är verkligen jobbigt hur man ska framföra det. Tror man ska ta det personligt och säga att man älskar den och att man är mycket orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekan:

nej lyckas aldrig räckna ut det.. kan ju stå någon ölburk på tvbordet men jag brukar inte vela kolla efter typ i 'återvinnings-burkstället'.

För att veta om det är alkoholism det rör sig är ju en bra början att ha grepp om hur mycket han dricker. ImageTa reda på det, alternativt be din mamma göra det, om din pappa inte kan berätta själv.

ekan:

Han brukar inte neka det. Han skäms över det eftersom han vet så mycket om det hur dåligt det är och han är i vanliga fall jäkligt hälsosam av sig.. Men sen går han ändå och dricker wtf liksom...

Så ni har pratat om det? Tycker han själv problemet är stort? Du är lite otydlig! Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Du är lite otydlig!

ushh vilken uppläxning här då [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera