Aviseringar
Rensa alla

Alkohol = blåmärken


Ämnesstartare

Livets stora fråga:

Är det själva alkoholen som gör att man lättare får blåmärken, eller är det helt enkelt så att man är mer vårdlös på fyllan?


   
Citera
Ämnesetiketter

Tänk lite för fan...


   
SvaraCitera

Vårdslös och inte märker att man slår sig massa hela tiden?
Fan, jag kommer ju alltid hem med skärsår och blåmärken från helvetet efter att varit ute och supit, i synnerhet på somrarna. Är ju livsfarligt.


   
SvaraCitera

Knappast, alla vet ju att alkohol gör kroppen mycket mer tålig mot skador, hade jag varit nykter när jag hoppade de tre sista våningarna från en byggnad (pga. det är olovligt att vara där och det kom en bil, inte något patetiskt skäl) så hade jag nog brutit något, men eftersom jag var full så reste jag bara på mig och sprang därifrån.

(Och nej, jag fick inga blåmärken heller för den delen)


   
SvaraCitera

Låter som hiv.


   
SvaraCitera

Achso:

?

fult öra på bilden gjort de på fyllan?[sad]


   
SvaraCitera

Det är som så att när du dricker alkohol i tillräcklig mängd så kommer en osynlig tomte fram och bankar skiten ur dig, han är rätt så svag så du får inga men för livet, bara lite blåmärken.

Så nu vet du det. [y]


   
SvaraCitera

Har man varit på fyllan ska man ha lite battlewounds...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Tänk lite för fan...

Jag försöker ju 🙁 Men med tanke på att alkohol är blodförtunnande så kan man ju börja undra. ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LOKAEFETTGOTT:

fult öra på bilden gjort de på fyllan?

Håll käften, mitt öra är inte fult [bigsmile] Och nej, hade jag lyckats göra det på fyllan hade jag varit mer än nöjd. För ont som fan gör det


   
SvaraCitera

Achso:

Håll käften, mitt öra är inte fult

SKOJADE![love] ser bara lite läskigt ut[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera