Aviseringar
Rensa alla

Alkohol mängd


Ämnesstartare

Jag och några kompisar tänkte ut och dricka lite på fredagen, undrar vad en bra mängd alkohol är har bara små smakat några gånger förut. Jag undrar vad är lämpligt att dricka som kille vid 70kg för att bli små full eller känna av det


   
Citera
L Y S

Förmodligen inget från Systembolaget då det vore för starkt för första gången, speciellt eftersom det är svårt att hålla koll på hur mycket man får i sig. Om du ändå vill ha något starkare kanske öl på 5-7% alkoholhalt skulle funka. 


   
SvaraCitera

Drick vatten istället


   
SvaraCitera
YungG

3-4 starköl lär du nog få ut ett bra rus av. Sen kanske ha 1-2 öl som du kan smutta på under kvällen. Kanske är en bra idé att ha med sig någon smakbrytare också!

Alternativt så kör du på en klassisk fjortisfylla med en bag in box tre apor haha


   
SvaraCitera

Glatt skålande

Hjärta(from my book)Hjärta
IMG_1484.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YungG:
3-4 starköl lär du nog få ut ett bra rus av. Sen kanske ha 1-2 öl som du kan smutta på under kvällen. Kanske är en bra idé att ha med sig någon smakbrytare också!

Alternativt så kör du på en klassisk fjortisfylla med en bag in box tre apor haha

Vi har lite allt möjligt rom, vodka, cider... tänkte bara så jag inte blir för packad är 40cl 30-40% för mycket eller? Vill inte må skit hela kvällen heller men


   
SvaraCitera

Asså 37,5% vanlig vodka är väldigt gott att blanda med Coca-Cola. 


   
SvaraCitera
YungG

Päron69:

Vi har lite allt möjligt rom, vodka, cider... tänkte bara så jag inte blir för packad är 40cl 30-40% för mycket eller? Vill inte må skit hela kvällen heller men

Haha ja, om du inte är en erfaren drickare så lär det nog bli att åka av om du sänker 40cl 40% sprit. Starksprit är sällan en bra idé, det är svårare att hålla koll på hur mycket man dricker och det slutar oftast med att någon i gänget vaknar upp i ett badkar eller dylikt.

Det bara är att testa sig fram vad som gäller, du kommer lära dig hur mycket du tål med åren. Ha som tumregel att alkoholen kan ta upp till 40 minuter innan du börjar känna av den, så att du inte hävar i dig allt på en gång. Det är lätt att hamna i något sorts "FULLAST VINNER" momentum när man dricker sina första gånger, håll dig borta från den mentaliteten haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YungG:

Haha ja, om du inte är en erfaren drickare så lär det nog bli att åka av om du sänker 40cl 40% sprit. Starksprit är sällan en bra idé, det är svårare att hålla koll på hur mycket man dricker och det slutar oftast med att någon i gänget vaknar upp i ett badkar eller dylikt.

Det bara är att testa sig fram vad som gäller, du kommer lära dig hur mycket du tål med åren. Ha som tumregel att alkoholen kan ta upp till 40 minuter innan du börjar känna av den, så att du inte hävar i dig allt på en gång. Det är lätt att hamna i något sorts "FULLAST VINNER" momentum när man dricker sina första gånger, håll dig borta från den mentaliteten haha

Körde lite vodka redbull idag gick bra kände bar av lite ca 20cl 37,5% så jag tror nog det går bra + en 50ml 40% jag och en kompis delade på


   
SvaraCitera
YungG

Päron69:

Körde lite vodka redbull idag gick bra kände bar av lite ca 20cl 37,5% så jag tror nog det går bra + en 50ml 40% jag och en kompis delade på

Då tycker jag du kör på det om du känner dig trygg med den mängden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YungG:

Då tycker jag du kör på det om du känner dig trygg med den mängden!

Ok tack


   
SvaraCitera

Det är väl bara att börja lugnt så känner du av själv hur mycket du behöver.


   
SvaraCitera

Mitt bästa tips: Drick inte alls.

Mitt näst bästa tips: Drick långsamt och lite i taget. Det tar tid, kanske en kvart/halvtimme, innan man känner av det fullt ut. Det är inte kul att dricka för mycket, så drick lite i taget och känn av hur det påverkar. 40cl vodka är klart för mycket att dricka på en gång, speciellt när det är första gången och du inte vet dina gränser. 


   
SvaraCitera

Päron69:
Jag och några kompisar tänkte ut och dricka lite på fredagen, undrar vad en bra mängd alkohol är har bara små smakat några gånger förut. Jag undrar vad är lämpligt att dricka som kille vid 70kg för att bli små full eller känna av det

Simpelt brukar jag säga att 250ml 40% sprit av vilket slag kommer vara nog på en hel kväll. Köp en Fanta (halvlitersflaska) drick upp hälften och fyll resten med spriten 🙂
Annars räcker 3-5 stora starköl.
Men smuttar du på drickan långsamt känner du av att du blir mer och mer påverkad så länge du dricker långsamt finns det ingen risk att bli för full eller för lite för den delen.


   
SvaraCitera