Aviseringar
Rensa alla

alkohol på studentmottagning?


Ämnesstartare

Jag och min mamma bråkar om hur mycket vi ska bjuda på när jag tar studenten

Vi är 30 pers, 10 är vuxna 5 av dom vuxna dricker troligen inte. Det är bara 3 pers utom närmsta familjen som är släkt.... altså är det bara vänner i princip!

Hur mycket tycker ni är lagom att bjuda på..?
Min mammas förslag är 2 flak öl 2st 3liters vin och en bål med en flaska vodka.


   
Citera

så: två flak, två bag-in-boxar och en flaska vodka på fem pers? det låter rätt lagom.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

fem pers?

25*


   
SvaraCitera

eller juste...... hur många är barn då


   
SvaraCitera

ja det räcker nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

eller juste...... hur många är barn då

Inga barn alla andra e över 18 så aa 25 pers ska ha dricka... börjar oxå tror att det räcker?

vindet blir ju ca 40 glas
ölen 48 st
+ bålen hur många glas det nu kan bli


   
SvaraCitera

trexo0:

Hur mycket tycker ni är lagom att bjuda på..?

Det där är väl ganska lagom. Så länge ni inte vill att alla skall bli superfulla.


   
SvaraCitera

Beror väl på hur mycket ni vill betala, sen om du har en släkt som inte spottar i glasen så skulle jag inte bjuda på så mycket om jag vore du.


   
SvaraCitera

Det räcker säkert, fast lite mer pengar borde dina föräldrar kunna spotta upp. Det är trots allt studenten, vilket bara händer en ända gång. Men jag hoppas att du får en oförglömlig kväll. [party][bigsmile]


   
SvaraCitera

Låter lagom, det är trots allt en mottagning och inte en fyllefest, eller?


   
SvaraCitera

trexo0:

Vi är 30 pers, 10 är vuxna 5 av dom vuxna dricker troligen inte. Det är bara 3 pers utom närmsta familjen som är släkt.... altså är det bara vänner i princip!

Så,Hur många är det som ska dricka?

Btw så krökar man ju inte på mottagningen. Man fyller på lite så att man inte nyktrar till efter avslutningen.


   
SvaraCitera