Aviseringar
Rensa alla

ALkohol polisförhör


Ämnesstartare

Hej i Lördags gjorde jag något dumt drack väldigt mycket och blev tippsad från grannen om några dagar ska jag på polisförhör. mina föräldrar vet vem som langade fast jag har sagt att jag inte vill säga det.Om jag tex skulle säga detta :Jag vet vem det är fast jag kan verkligen inte säga det vad kommer dom säga då? misstänka mina föräldrar?HJÄLP!!!


   
Citera

Om du säger att du vet vem det är men inte tänker säga något så sätter du dig själv i ännu djupare skit. Vill du inte säga något, förneka all kännedom.

Fast langare finns det tydligen gott om så det säg vad du vet istället det sätter dig i bättre dager


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast jag är ju inte 18 och mina föräldrar vill inte att jag ska ljuga sitter redan i skiten asså


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

varför vill du inte namnge langaren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FÖr att om jag säger ifrån vem kommer jag bara få skit iskolan herregud vi går i samma klass


   
SvaraCitera

"Hej, jag är 13 och behöver supa för att skaffa vänner, snälla hjälp mig att bli mer patetisk."


   
SvaraCitera

En person jag inte känner ger denna uppmaning:

:

Säg inget, bara dina personuppgifter. Du kan inte något åt vad dina föräldrar säger, så du kan inte rå för det om de gör något dumt. Poliserna kommer inte att göra något elakt, bara pressa dig lite.

Polisen inte göra något mot dig, om jag har förstått Sverige rätt. De är ute efter din langare enbart och kan inte straffa dig för något, så du borde inte förlora något på att bara hålla mun.

Säg INTE att du vet vem det är, men att du inte vill säga det, för det skapar bara problem. Ge dem inget att gå på så borde det ordna sig. Jag tror inte det går vidare, men se till att hålla dig borta från spriten ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina föräldrar har lovat att de inte ska säga nått de e ju bra iallafall . Men som du sa ska nog inte dricka på ett JÄVLA tag tack för svaren:)


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Polisen inte göra något mot dig, om jag har förstått Sverige rätt.

Låter som en bra snubbe att ta tips ifrån.

Är han bildad och insatt i systemet eller blir han ofta haffad? [zzz]


   
SvaraCitera

Myksa:

Är han bildad och insatt i systemet eller blir han ofta haffad?

vad spelar det för roll, leder det ena till mindre trovärdighet?


   
SvaraCitera

Jag ska typ också ha polisförhör snart [cry]

Jag minns inte vad jag drack men jag vaknade upp på sjukhuset [n]


   
SvaraCitera

"Ne, jag hittade spriten i ett buskage i den och den parken. Visste att vissa tonåringar gömmer sin sprit där ibland."


   
SvaraCitera

Säg vad du vill säga eller säg ingenting.


   
SvaraCitera

Artie:

vad spelar det för roll, leder det ena till mindre trovärdighet?

Nej. Bägge alternativen leder till låg eller noll trovärdighet.


   
SvaraCitera

Myksa:

Nej. Bägge alternativen leder till låg eller noll trovärdighet.

vad ger hög trovärdighet då


   
SvaraCitera