Aviseringar
Rensa alla

alkohol


Saga
 Saga
Ämnesstartare

Så har nu bestämt mig. Ska bli skitfull det första jag gör när jag kommit ut från högstadiets dörrar. Cool

Or nah. 
Nej men vill iaf fira att en gått ut levandes med skumpa på skolavslutningen men, problem: det måste vara alkoholfritt(!!!) & en ville ju ha skumpa. Någon som har förslag på dryck? (Har kollat systemets sida men den ger verkligen inga svar 🙁 )
& även en fråga till alla ni som inte har förslag på dryck; när, hur & varför började ni dricka alkoholhaltiga drycker? Alltid intressant att höra Rullar ögonen


   
Citera
Ämnesetiketter

Ta en spliff istället, alkohol är kefft


   
SvaraCitera
time
 time

Den här ska tydligen vara riktigt, riktigt bra:

image_138.jpg

Till skillnad från många alkoholfria skumpor är den här inte sötsliskig utan torr och fräsch precis som riktig champagne ska vara.


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

time:
Den här ska tydligen vara riktigt, riktigt bra:

image_138.jpg

Till skillnad från många alkoholfria skumpor är den här inte sötsliskig utan torr och fräsch precis som riktig champagne ska vara.

Okay, litar på dina ord! Tack så mycket för hjälp! Glatt skålande


   
SvaraCitera

time: Till skillnad från många alkoholfria skumpor är den här inte sötsliskig utan torr och fräsch precis som riktig champagne ska vara.

det är ju söta skumpor som är gott ju! 😉


   
SvaraCitera

Får ungar köpa alkoholfritt på systemet?


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

S3ON:
Får ungar köpa alkoholfritt på systemet?

Har hört kompisar som gjort det så ska väl gå då! Annars har en en snäll bror Galen


   
SvaraCitera

Började dricka smuggelvodka vid en ålder av 14 år, vi drack för att det var kul och spännande. Och så blev det mkt enklare att hålla på med fjortistjejerna :)))


   
SvaraCitera

Började dricka för att jag kände att "det var dags". Var alltså nästan 18. Late bloomerRodnar


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

extra mile high club:
Började dricka smuggelvodka vid en ålder av 14 år, vi drack för att det var kul och spännande. Och så blev det mkt enklare att hålla på med fjortistjejerna :)))

Tigerdrottningen:
Började dricka för att jag kände att "det var dags". Var alltså nästan 18. Late bloomerRodnar

Tycker själv att alkohol ska vara på eget initiativ & helst i myndig ålder vilket det sällan är menmenmen, ska inte kasta sten i glashus nu heller. 

Tigerdrottningen, var det mer självvalt (Typ kände dig mogen etc) eller alla kompisar gjorde det? 


   
SvaraCitera
nubbie

Började också dricka när jag kände mig redo typ och det var strax efter att jag fyllt 18. Har aldrig varit sådär jätteintresserad av att bli full och gillade inte särskilt många alkoholhaltiga drycker när jag var yngre.


   
SvaraCitera

var nyfiken på hur d kändes att vara riktigt full. 

var 19 när jag blev riktigt full första gången på typ vodka lr jäger lr vad dt var 

hade druckit lite innan dess dock. 

började la dricka sånna där 4,5% xide när jag var 15-16 kske pga en tyckte dt va coolt 

aldrig uppskattat öl mvh 


   
SvaraCitera

Saga:  

Tigerdrottningen, var det mer självvalt (Typ kände dig mogen etc) eller alla kompisar gjorde det? 

Självvalt! Om det hade varit pga att alla andra gjorde det hade det nog skett tidigare 🙂 
Men är egentligen ingen förespråkare av varken att vänta eller inte vänta, det är ju upp till en själv när man vill och/eller känner sig redo Tumme upp


   
SvaraCitera
time
 time

qazedctgb:

det är ju söta skumpor som är gott ju! 😉

Skumpa ja, alltså ett gott cava ska absolut vara sött, men champagne ska vara torrt 🙂


   
SvaraCitera

Det finns ganska fina flaskor på vanliga mataffärer med alkoholfritt bubbel som man får köpa om man är över 16 (tror jag).


   
SvaraCitera