Aviseringar
Rensa alla

alkohol


reben

"började festa" när jag började gymnasiet
de va ju kul o jag var roligare då


   
SvaraCitera

time: Skumpa ja, alltså ett gott cava ska absolut vara sött, men champagne ska vara torrt 🙂

då gillar inte jag champagne 😛


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

reben:
"började festa" när jag började gymnasiet
de va ju kul o jag var roligare då

Så du menar att du har utvecklats till ett tråkigare du? Det lät ju lite små-sorgligt..


   
SvaraCitera

varför ska du dricka vin om det inte är alkohol? finns många saker som är godare. vin är inte speciellt gott utan dricks framförallt i berusningssyfte.


   
SvaraCitera

Började väl "supa" när jag var typ 14. Stulen/smuggelsprit. Vet att det var jäger första gången och det värmde gött om kinderna... Även lite hembränt o så ett tag efter, men fick höra skräckhistorier så inte rört något sedan dess typ. 
Drack väl pga. både gott, grupptryck, kultur, "coolt". 

Var ute mycket med Epa-traktorer och på  bygdegårdsfester på den tid1. Var som att fylla och ånger kom som ett brev på posten.


   
SvaraCitera
reben

Saga:

Så du menar att du har utvecklats till ett tråkigare du? Det lät ju lite små-sorgligt..

va nej men tkte jag var roligare när jag druckit elr nå

men ja jag var mkt roligare som sextonåring jmf med nu men det har ej med alkohol att göra


   
SvaraCitera
reben

christover_bandy: vin är inte speciellt gott utan dricks framförallt i berusningssyfte.

finns även andra åsikter


   
SvaraCitera

reben:

finns även andra åsikter

ja, varför skulle jag påpeka nåt om alla redan visste d


   
SvaraCitera

pommac


   
SvaraCitera

chipsreklam:
pommac

+1


   
SvaraCitera

Mmh drack förresten ren vodka Explorer med päronsmak första gången. Rekommenderas ej. 


   
SvaraCitera
torg1

ta en alkoholfri dryck tex skumpa och häll i annan substans.
klart.


   
SvaraCitera

S3ON:
Får ungar köpa alkoholfritt på systemet?

När ja gick i sjuan så skulle jag testa och göra det med en till, vi hann kolla lite innan vi fick två alternativ, dom skulle ringa våra vårdnadshavare eller så fick vi gå ut xD


   
SvaraCitera