Aviseringar
Rensa alla

Alkohol.


Ämnesstartare

Jag har aldrig druckit, men jag funderar om jag nu på nyår ska dricka? Alltså inte vodka osv, utan mer nån cider.  Ehm jag är 14 också :))


   
Citera

Nej du ska inte dricka. Vänta minst tills du är 16... 14 år och börja dricka, hjälp.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Visst kan du väl kanske skåla med något på nyår, men du borde inte dricka vanligt annars. Om man börjar dricka i tidig ålder är det större risk att man blir alkoholist, även om du tror att du klarar av det. 


   
SvaraCitera

Cider e inget stort men ta de Lungt 


   
SvaraCitera

Håll dig till raketer istället , alkohol är inget att skynda till . 


   
SvaraCitera

lurifax69:
Håll dig till raketer istället , alkohol är inget att skynda till . 

Varför inte både och? Senaste nyår åkta bara typ 10 åt helvete när de höll på med raketerna.


   
SvaraCitera

Cider är ju en bra första dricka, men du borde fortfarande tänka på att ta det lugnt. Alltså fortsätt inte dricka när du inte känner något, isåfall slår fyllan dig hårt på en o samma gång.


   
SvaraCitera

drick om du vill dricka 

cider är milt, eller typ rom och cola eller ngt sådant. 


   
SvaraCitera

Gör som du vill. 


   
SvaraCitera

Tillan030:
Jag har aldrig druckit, men jag funderar om jag nu på nyår ska dricka? Alltså inte vodka osv, utan mer nån cider.  Ehm jag är 14 också :))

Cider är så svagt så du kan förmodligen dricka över 10 å va helt normal, jag ha drucke cider många gånger sen jag va 11, nog för att vissa va 0,5:or, men cider är cider.
Starkcider däremot är ibland upp till 10%, vilket kan va högt för vissa.
Drick som du vill, men kö fan inte bil efteråt.


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

Varför inte både och? Senaste nyår åkta bara typ 10 åt helvete när de höll på med raketerna.

14 år ingen bra ålder att hålla på med alkohol . 


   
SvaraCitera

jag är själv 14 och dricker inte. jag har inte så mycket val eftersom mina föräldrar inte kommer betala mitt körkort ifall jag dricker innan 18 :/


   
SvaraCitera

Tillan030:
Jag har aldrig druckit, men jag funderar om jag nu på nyår ska dricka? Alltså inte vodka osv, utan mer nån cider.  Ehm jag är 14 också :))

Cider är nt så farligt , jag drack nån cider när jag var 11 med 0,9 % alkohol och de är nästan ingenting. Om du nu vill dricka så borde du ta det förskigt


   
SvaraCitera

Om du ba vill dricka sådär med vänner eller till å smaka så äre lugnt med nåt litet som cider. Spriten är senare till när du är äldre och måste fylla själen o hjärtat med det....du kommer förstå (förhopningsvis inte)


   
SvaraCitera