Aviseringar
Rensa alla

Alkohol -tråden


Danneboi:

haha de är just drf jag vill dricka alkohol fucka ur med boysen o ha jävligt roligt kommer dricka som faanGlatt skålandeParty i sommar visst är de goa att dricka alkohol när de är varmt ute?

Kör på du! Party


   
SvaraCitera

Danneboi:

hur snabbt tar det för kroppen att få in alkoholen i blodet?

10min, jag är ingen expert på detta så sök på det istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man vill ha fyllan uppe o inte bli nykter vad ska man dricka då blir de bra med  vodka?


   
SvaraCitera

Danneboi:
men vad händer om man dricker alkohol varje dag kan man utveckla ett beroende då bara för man e så  ung?

ja. du blir lättare beroende av det om du dricker varje dag. Dock tror jag dom första gångerna kommer du kanske dricka lite för mycket och blir himla bakis. så du kanske max dricker fredag - lördag 2 dagar. Men om du börjar dricka när du är 18 år så kan det lätt bli för mycket, kanske efter 1 år om du dricker 1-2 gånger i månaden så vet du hur mycket du klarar innan du blir för full och spyr. Men alla är olika för mig tog det ändå ett tag innan jag visste min gräns. dock om du ska spy , Det gör man i toan inte i handfatet blev plugg/stopp för mig. 1 gång var tvungen "gräva" ur handfatet med handen för att flytta  all spya och sätta det i toan. hahah vilka minnen man har från fyllan, när man var yngre  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:

ja. du blir lättare beroende av det om du dricker varje dag. Dock tror jag dom första gångerna kommer du kanske dricka lite för mycket och blir himla bakis. så du kanske max dricker fredag - lördag 2 dagar. Men om du börjar dricka när du är 18 år så kan det lätt bli för mycket, kanske efter 1 år om du dricker 1-2 gånger i månaden så vet du hur mycket du klarar innan du blir för full och spyr. Men alla är olika för mig tog det ändå ett tag innan jag visste min gräns. dock om du ska spy , Det gör man i toan inte i handfatet blev plugg/stopp för mig. 1 gång var tvungen "gräva" ur handfatet med handen för att flytta  all spya och sätta det i toan. hahah vilka minnen man har från fyllan, när man var yngre  

haha de är en känsla jag har velat hälla i mig längeBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när man är full eller påverkad har man någon kontroll av sig själv och situationen?


   
SvaraCitera

Danneboi:
när man är full eller påverkad har man någon kontroll av sig själv och situationen?

Testa att dricka. istället för att fråga massa. Just den typen av fråga, måste man uppleva själv..!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har de hänt er att ni har beställt ski konstiga saker på fyllan som ni typ inte minns eller nåt har de hänt? haha skulle va kul om man råka fyllebestella en sexdockaMycket glad?


   
SvaraCitera

Danneboi: har de hänt er att ni har beställt ski konstiga saker på fyllan som ni typ inte minns eller nåt har de hänt?

Efter några Margarita i Spanien, så köpte jag 2 liter mjölk och lite snuff. (Jag är laktosintolerant och hatar snuff) Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Efter några Margarita i Spanien, så köpte jag 2 liter mjölk och lite snuff. (Jag är laktosintolerant och hatar snuff) Galen

men nu va de inte de jag ville vets  jag ville veta om någon här inne har typ beställt något dumt på fyllan typ någon docka eller resa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på vilket sätt hjälper alkoholen till  den tar bort spärrar o sånt märker man av dirket när man e full när man e typ ung typ 18 än om man e 50  o dricker hela tiden??


   
SvaraCitera
Hando

Danneboi: märker man av dirket när man e full när man e typ ung typ 18 än om man e 50 o dricker hela tiden?

När du är 50 år så lär du veta din gräns och känna igen känslan av ruset fortare.
När man är yngre är gränsen inte lika noga att hålla samt så spelar oerfarenheten in att känna när man börjar bli berusad. Liksom du får en lite skum känsla som blir mer och mer påtaglig. Efter ett tag är du väck.

Något som är vanligt är att man inte känner av ruset lika mycket när man sitter ner och dricker. Man känner sig kanske lite flummig högst, men inte nämnvärt berusad.
När man sedan reser sig upp efter druckit några stänkare (hämta mer, gå på toa osv) så slår det till och man känner av det mycket tydligare. Dock så tar det några minuter innan man inser att man är mer packad än man trodde, till skillnad från att stå upp och dricka hela tiden när det smyger sig på och man känner sakta men säkert hur giftet tar över omdömet.

Lite svårt att beskriva det. När du varit full själv några gånger lär du nog förstå mer vad jag menar.

Danneboi: beställt något dumt på fyllan typ någon docka eller resa?

Tyckte det var en utmärkt idé runt 04:30 på morgonen efter många öl kvällen innan att köpa ett mänskligt skelett i full storlek.
Sagt och gjort 2 dagar senare plingar PostNord på dörren och har ett paket på 15-20 kg innehållandes 1 st anatomisk korrekt modell av ett människoskelett till mig.
Föräldrarna skrattade gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

När du är 50 år så lär du veta din gräns och känna igen känslan av ruset fortare.
När man är yngre är gränsen inte lika noga att hålla samt så spelar oerfarenheten in att känna när man börjar bli berusad. Liksom du får en lite skum känsla som blir mer och mer påtaglig. Efter ett tag är du väck.

Något som är vanligt är att man inte känner av ruset lika mycket när man sitter ner och dricker. Man känner sig kanske lite flummig högst, men inte nämnvärt berusad.
När man sedan reser sig upp efter druckit några stänkare (hämta mer, gå på toa osv) så slår det till och man känner av det mycket tydligare. Dock så tar det några minuter innan man inser att man är mer packad än man trodde, till skillnad från att stå upp och dricka hela tiden när det smyger sig på och man känner sakta men säkert hur giftet tar över omdömet.

Lite svårt att beskriva det. När du varit full själv några gånger lär du nog förstå mer vad jag menar.

Tyckte det var en utmärkt idé runt 04:30 på morgonen efter många öl kvällen innan att köpa ett mänskligt skelett i full storlek.
Sagt och gjort 2 dagar senare plingar PostNord på dörren och har ett paket på 15-20 kg innehållandes 1 st anatomisk korrekt modell av ett människoskelett till mig.
Föräldrarna skrattade gott.

okej tack för textenTumme upp jag vill ju bli så högljud och full som möjligt o ragga på tjejer på fyllan o sånt haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är de säkrast att stå upp o dricka?


   
SvaraCitera
Haien

Danneboi:
är de säkrast att stå upp o dricka?

Om du sitter då dör du.


   
SvaraCitera