Aviseringar
Rensa alla

alkoholförgiftad?


Ämnesstartare

Hur vet man om man är alkoholförgiftad om man inte besökte ett sjukhus?.
För nån månad sen delade jag och en kompis på en Sjuttis (stavning) som var smuggelsprit..men iallafall det var ju 37,5% som det brukar vara, vi drack upp den där ganska fort!. Vi kände inte av några speciella konstigheter som inte brukar vara när man är full.
Dagen efter är vi båda bakfulla, sen på kvällen svullnar båda våra halsar upp riktigt rejält, ligger med feber hela dagen. Ytterligare dagen efter kunde jag varken äta,dricka,prata det var knappt att det gick å andas, för jätte förkyld blev jag okcså. Jag tänkte att det karnske var halsfluss men det var det inte!. Några dagar senare då det bara blir värre och värre och det gick inte å andas så fick vi ringa till sjukhuset så jag fick åka dit och gå på en massa kontroller, sen ficka jag medicin utskirven som var dubbelt så starka som halsfluss medicinerna är, plus att det bara stod att jag hade infektion på det utskrivna receptet..Sen fick jag äta det dära i 2 veckor, så var hemma från skolan ungefär så länge, efter att ha blivit sjuk igen då jag åt medicinen. Nu till min fråga vad kan det ha varit med den dära spriten? jag och en massa andra har druckit den förrut och efter detta hände..Men jag vet att det är många som har blivit sjuka av den, bla en 2 kompisar som blev alkoholförgiftad av den förra veckan och en blev sjuk av den nu i helgen..
Jag tycker det verkar så konstigt bara..och det var ju inte så att jag och min kompis smitta varandra för båda var friska då vi festade plus att vi var med en massa andra som också skulle ha blivit smittade då.
Är det nån som har en förklaring till varför det kunde ha blivit så? :S.


   
Citera

okej, ditt namn säger ju allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Immunförsvaret pallade nog inte riktigt med all skit som kom i samband med fyllan din. Spriten släckte säkert ner mycket av systemet, men du måste ha haft en infektion. Hur som helst; dåligt. Man ska ta det försiktigt.


   
SvaraCitera

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Vad gör den här tråden i "Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Vad gör den här tråden i "Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se"?

Den har gått vilse [cute]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är tydligen för blond för att hitta rätt forumavdelning också.


   
SvaraCitera

omg [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Immunförsvaret pallade nog inte riktigt med all skit som kom i samband med fyllan din.

Som IR säger, så hade ni nog fått nåt virus tidigare, men som kroppen klarade av att hålla nere. När sen spriten kom in i bilden, så blev immunförsvaret svagare, och infektionen bröt ut.
Men ändå konstigt, eftersom det inte direkt är mycket sprit, och att andra verkar insjuknat efter just den spriten...


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kanske missade att flaskan var öppnad när ni fick den och att innehållet var utbytt mot HB? Skitbra sett att tjäna pengar på korkade fjortisar om man är langare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera