Aviseringar
Rensa alla

Alkoholfri UM-träff


Ämnesstartare

Skulle det funka? [bigsmile] Eller skulle folk bara sitta i varsitt hörn och glo obehagligt på varandra till nån börjar gråta?

Satt och spånade idéer på vad man skulle kunna göra på en UM-träff utom att supa. Nån som har några tankar på ämnet?

Tänkte ett tag på UM-speeddating eller nåt sånt lite halvlarvigt där folk måste vara sociala, men kom på att det nog skulle klassas som kontaktannons av mod-maffian. [crazy] Men andra roliga idéer?


   
Citera
Ämnesstartare

Tror det skulle funka helt okej om UM:arna hade en "UM-relation" till varandra. Annars finns det nog en viss risk för att det skulle bli stelt. Men allt beror ju så klart på hurdana de som kommer är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Eller skulle folk bara sitta i varsitt hörn och glo obehagligt på varandra till nån börjar gråta?

Ja.

Rödingajävel:

måste vara social

Rödingajävel:

alkoholfri

[chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera

Alla kan röka holk istället![smile][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hah. Kanske.


   
SvaraCitera

kommer:

kommer kanske:

kommer inte:

blivande_japan

[blush]

Dold text: ne, men kanske skulle fungera... tror det är väldigt stor risk att det blir awkward dock om man inte träffat många av de som kommer innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, absurd jävla humor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Tror det skulle funka helt okej om UM:arna hade en "UM-relation" till varandra. Annars finns det nog en viss risk för att det skulle bli stelt. Men allt beror ju så klart på hurdana de som kommer är.

Ja exakt, tänker också det! Ser man bara till att vara trevlig och de pratiga ser till att inkludera och få med de andra kan det bli jätteroligt, plus att folk kommer ihåg det efteråt! 😀

Geigerzähler:

[chocked][chocked][chocked][chocked]

[bigsmile]

Men om man ha några väldigt sociala som drar i de andra? Tänker att man ofta blir socialare av att vara med socialt skillade människor även om man är nykter, jag blir i alla fall blygare av att vara med blyga. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Tror det skulle funka helt okej om UM:arna hade en "UM-relation" till varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Alla kan röka holk istället![smile][y]

Utlyser vi holk-träff på UM kommer säkert massa grisar på träffen. [crazy]


   
SvaraCitera

Narkotika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

plus att folk kommer ihåg det efteråt! 😀

Jovisst, vore säkert en helt okej grej. [party] Ser dock inte problemet med att folk generellt sett dricker på UM-träffar. Det är ju en festlig grej, det är gott (beroende på ens alkoholval) och man blir ju lite mer social. Så vida de inte blir aspackade. För det vore ju lite synd. För då minns de ju, som du sa, inte träffen efteråt och kanske till och med gör något dumt.

Men som du även sa så skulle det säkert gå kanon, bara några är så pass sociala att de kan dra med de blygare. [y]


   
SvaraCitera
Exner

kommer:

kommer kanske:

kommer inte:

blivande_japan

Exner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Men om man ha några väldigt sociala som drar i de andra? Tänker att man ofta blir socialare av att vara med socialt skillade människor även om man är nykter, jag blir i alla fall blygare av att vara med blyga. [crazy]

Ah, jo, kanske. Jag är extremt blyg nykter så jag tror att jag skulle kräva en hel flock med extremt jättesociala människor, eller någon jag känner bra, för att vara lite social.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jovisst, vore säkert en helt okej grej. [party] Ser dock inte problemet med att folk generellt sett dricker på UM-träffar. Så vida de inte blir aspackade. För det vore ju lite synd. För då minns de ju, som du sa, inte träffen efteråt och kanske till och med gör något dumt.

Näe, tänkte mer att det kanske är mer inkluderande för nyare UMare och folk som inte dricker. Plus att det hade varit kul att göra något annat med UMare än att bli full ihop. 😛

Men ja, ser inte heller nödvändigtvis något problem med att folk dricker och har trevligt. Ej så jag menade!


   
SvaraCitera