Aviseringar
Rensa alla

Alkoholrusets första effekt?


Ämnesstartare

Kinderna :> Blir varm, och i bröstet typ. Ah, sen går det utför därifrån 😉


   
SvaraCitera

Husknuten:

Tycker nog att jag känner först i huvudet faktiskt. Lite seg och smått yr.

Kanske även lite i tinningarna och kinderna. Känns lite varmare än vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns först i hjärtat, som saktar ned (skönt) och ögonen, som slappnar av.


   
SvaraCitera
elinc

Heroin:

Sedan dess har jag faktiskt noterat att det varit så varje gång jag druckit alkohol, att det är just i denna kroppsdel det börjar kännas först.
(Tänker inte skriva vilken ännu, för vill se andras svar först för att se om det bara är jag som känt detta...)

Säg nu! Jag vill veta!

I ögonen märks det först för mig. Och så tappar jag känseln delvis i läpparna ganska snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det första jag märker är att jag brukar bli trött men det går över efter en stund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huvudet.


   
SvaraCitera

Jag får mindre känsel i ben och fötter. Om jag sitter ner och dricker märker jag att det inte är lika obekvämt att sitta länge i vissa ställningar som vanligt t ex. sedan när man ställer sig upp brukar man väl vingla till. Ögonen blir lite segare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det första som händer är att det bränns konstigt i bröstet, sen blir jag yr i huvudet och börjar ställa mig medicinska frågor såsom: "Vad i yrsel är det som är så kul egentligen?"samt "Vore det inte en billigare fylla om jag tittade ner i backen och snurrade ett par varv istället?". Sen övergår det i "Undrar om jag tänker så här för att jag är lite lullig?", på vilket jag kommer fram till att, ja, det är det nog. Så jag slår bort tanken och hugger in på nästa drink. Och på den vägen är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ansiktet blir varmt :))))))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Säg nu! Jag vill veta!

NormaJean:

Så säg säg säg!!!!

Några har redan svarat det jag skrivit.
Känner det först i benen.
Ungefär som när benen somnat, det typ pirrar i benen och dom känns nästan avdomnade.
Kort därpå kommer känslan i huvudet (att man blir snurrig) och att det blir varmt i ansiktet.
Men benen känner jag först, spec när sitter ner o dricker.


   
SvaraCitera
Gifted

Heroin:

Var på kroppen anser ni att man känner av alkohol först?

Tja, lite varmare, och huvudet/balanssinnet då..


   
SvaraCitera
KSENIA

Blir astrött i armarna!
Brukar kalla det för zombiearmar.

*shottar lite*
-HEHE, NU KÄNENR JAG ZOMBIEARMARNA!!!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heroin:

Var på kroppen anser ni att man känner av alkohol först?

För mig själv är det humöret och hörseln som "drabbas" först. Sen är det väl en generell domnad känsla i hela kroppen, fördröjda reaktioner, sämre känsel och allmän kontroll etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första känslan. Folk skriver försämrad syn och balans, domningar och blackout. Folk kan inte vara riktigt kloka. [sad]
Första känslan är att hjärtfrekvensen minskar. Sen händer allt annat, roligt.


   
SvaraCitera

Det första är att jag känner mig varmare. Därefter kommer armarna som känns segare och jag får sämre motorik. På den vägen är det.


   
SvaraCitera