Aviseringar
Rensa alla

Alkolism i familjen


Ämnesstartare

Undrar mest om ngn har erfarenhet av att någon är alkolist i familjen? Skulle vilja veta hur dem har det och hur man kommer över detta .


   
Citera
Ämnesstartare

Min nästa familj kommer att ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkoholism ska det vara men det är väl av underordnad betydelse..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fast jag bor inte med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Min nästa familj kommer att ha

Vadå din nästa familj?

fistforfight:

Alkoholism ska det vara men det är väl av underordnad betydelse..

?

Harpyja:

Jo. Det började med en kvinna. Därefter hennes son, sedan nästa son och till slut den tredje sonen...

E dem i din famil?

Ricochet:

Ja, fast jag bor inte med dem.

Skönt! Lust att dela med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

E dem i din famil?

Ingift. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

Vadå din nästa familj?

Eller ja, mina framtida familj, som jag inte har än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

?

Alkolism har du skrivit..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ingift. Typ.

Aha, ngn av dina föräldrar som gift sig då eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Alkolism har du skrivit..

Oj blev lite fel 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

Lust att dela med dig?

Min pappa är missbrukare och har i princip varit det under hela mitt liv. Just nu sitter han frivilligt intagen på ett behandlingshem och sköter sig relativt bra - tills han får pengar, då får han återfall (detta sker i princip varannan månad, ibland oftare ibland mer sällan). Som den sprutmissbrukare han är/har varit så har han även drabbats av HIV och diverse leversjukdomar. Jag har mer eller mindre accepterat faktumet att han aldrig lär bli helt kvitt sitt beroende. Lyckligtvis bryr han sig väldigt mycket om mig och vi träffas några gånger om året.

Min mammas situation är än värre eftersom hon dels är missbrukare och dels lider av någon slags psykisk sjukdom. Hon bor på gatan/tvångshem och kan knappt uppfatta verkligheten.

För mig har det inte funnits så mycket annat än att "acceptera situationen". Några mirakelkurer finns nog inte ... en del lyckas ta sig ur beroendet, men de flesta klarar inte av den enorma ansträngning som krävs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

För mig har det inte funnits så mycket annat än att "acceptera situationen". Några mirakelkurer finns nog inte ... en del lyckas ta sig ur beroendet, men de flesta klarar inte av den enorma ansträngning som krävs.

Du e verkligen stark!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min pappa är helgalkoholist. har inte kommit över det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

min pappa är helgalkoholist. har inte kommit över det

Min mamma dricker jätte ofta... Hon erkänner det inte själv att hon e alkis, men det e hon... Hon blir en annan människa. Snacka om det?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Evil Conduct:

Eller ja, mina framtida familj, som jag inte har än

Vadå inte har? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

Min mamma dricker jätte ofta... Hon erkänner det inte själv att hon e alkis, men det e hon... Hon blir en annan människa. Snacka om det?

tycker inte om att snacka om det. tror inte att mina problem är så allvarliga egentligen


   
SvaraCitera