Aviseringar
Rensa alla

All in the game. The wire-tråd. SPOILER ALERT.


Ämnesstartare

Jag såg först the wire någongång i november och har sen dess sett alla avsnitt runt tre gånger om. Den är the shit. Att så många karaktärer har så mycket djup är helt otroligt, sättet dem visar upp Baltimore, drogvärlden, polisen, politken samt skolan ger en en så bra bild av hur Baltimore fungerar samt hur fucked up Amerika är

Min favoritkaraktär är "Cutty", han är en fin person och sättet han behandlar sina protogéer (vet inte om det kallas det) är väldigt fint. Visst har han gjort misstag, men hans historia visar verkligen att man kan ta sig ur "the game".

Det skulle vara väldigt givande om ni som har sett serien kan berätta varför ni dras till den, om någon scen ni ofta tänker på, varför omar eller bodie eller freamon mm är er favoritkaraktär etc etc.


   
Citera
Ämnesetiketter

Åh är besatt av den serien och skulle kunna diskutera i flera timmar! Men hinner inte just nu så kan väl skriva lite kort.

Älskar Lester Freamon, han är så klok och vis att jag vill gråta. Sitter bara och myser när jag ser första säsongen och ser hur han jobbar på när de andra tror han är helt värdelös.

Mcnulty är också en favorit för han är så där härligt trasig men kämpar ändå på för det han tror på. Precis som man själv skulle vilja göra ibland istället för att sitta och tycka synd om sig själv.

Men finns många jag gillar så får återkomma! Någon jag dock aldrig riktigt förstått varför jag gillar så mycket är slim charles, det finns nåt fint med honom men kan verkligen inte komma på vad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Någon jag dock aldrig riktigt förstått varför jag gillar så mycket är slim charles

Han försöker aldrig vara något han inte är, han accepterar sin roll, han vet vad hans gränser är, han visar respekt när det ska visas, han skäller ut folk när dem ska skällas ut. Han kan ta skulden, när han vet att det var hans fel. Han är den perfekta "middle man". Jag gillar hans låga baston också!


   
SvaraCitera

arrrtificiaL:

Han är den perfekta "middle man"

Så sant!

Älskar denna scen med honom, han är så vis
(ni som inte sett serien men planerat att göra det kan ju bara ge fan i att trycka här nedan!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Vilken är din favoritsäsong?

Jag skulle säga att min är säsong tre. Barksdale & Stringers nedgång och Colvins hamsterdam gjorde den till den bästa enligt mig. Cuttys tranformation samt carvers gjorde säsongen så fin också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bästa dramaserien jag har sett. Snoop är min favoritkaraktär. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara sett igenom den en gång så karaktärsnamn och säsonger och sådant är inget som sitter stenhårt. Jag kan berätta vad som gjorde att jag fastnade i alla fall. Framför allt är det hur verklighetstroget det mesta känns. Det finns karaktärer som man gillar från början till slut, det finns karaktärer som växer (som man inte hade kunnat ana att man skulle hysa sympati för från början) och tvärtom. När folk dör så är det bara ett PANG och sedan är de ur serien. De flesta serier lyckas göra något jättedramatiskt över det hela men i denna miljö hinner de inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

süpplü:

De flesta serier lyckas göra något jättedramatiskt

David Simon, skaparen av serien har sagt att han inte ville gör något dramatiskt över dödscenerna, för det skulle serva karaktären mer än berättelsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arrrtificiaL:

David Simon, skaparen av serien har sagt att han inte ville gör något dramatiskt över dödscenerna, för det skulle serva karaktären mer än berättelsen.

Du var då insatt! Men ja, smart drag då.


   
SvaraCitera

arrrtificiaL:

Vilken är din favoritsäsong?

Svår fråga. Alla är underbara på sitt sätt. Trean är en av mina favoriter. Men ska jag välja en blir det nog femman. Tycker det är intressant att följa arbetet i media. Tycker också om Mcnultys jobb med sin seriemördare. 😀

Men har som sagt väldigt svårt att bara välja ut en.

süpplü:

När folk dör så är det bara ett PANG och sedan är de ur serien.

Det fick mig att gråta flera gånger under serien 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste fan se The Wire snart [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En av de bästa scenerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omar är bäst

förutom macnulty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Tycker också om Mcnultys jobb med sin seriemördare. 😀

Blev besviken av femman, den var så orealistisk [sad]

Måste dock säga att mina är ettan och tvåan, men mest tvåan


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Blev besviken av femman, den var så orealistisk

Så har jag inte sett på den. Men ska kolla igenom en gång till för att se efter! Ll på vilket sätt menar du att den är orealistisk?

Tvåan är fin! Hårda polacker går alltid hem.

Zodd:

En av de bästa scenerna.

[love]

Älskar den scenen. Kan nog vara min favorit!


   
SvaraCitera