Aviseringar
Rensa alla

ALLA 93:OR PÅ UM, KOLLA HIT


Ämnesstartare

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla generationer efter 91:or suger röv [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va fan kan man bli om man ta samhäll ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VET ATT VI ÄR SMÅ [sad]

jaag_91_:

93:or hör inte hemma här[no-no] om dom inte är otroligt snygga å coola då...[no-no]

är otroligt snygg och cool, hör visst hemma här [no-no]

oliviaa:

Är det en linje.. Jag gick sam och hade det som ämne liksom. [zzz]

Det är en linje [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, ännu en person med värdelösa gymasiekurser är precis vad den här världen behöver *inte*. Läs samhäll eller natur om du har några som helst ambitioner i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

mediekommunikation.

kan man alltså välja det som linje?
trodde bara det var ett ämne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är fan lika små som min lillebror, motbjudande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Ja, ännu en person med värdelösa gymasiekurser är precis vad den här världen behöver *inte*. Läs samhäll eller natur om du har några som helst ambitioner i livet.

Linjen är lika bred som samhäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, jag är 92:a och söker till gymnasiet. Alla är inte 93:or som söker [no-no]

Annars ska jag gå IB.

Eller Samhäll-samhäll-samhäll på Mikael Elias Teoretiska.

BESLUTSÅNGEST

Nick15:

Va fan kan man bli om man ta samhäll ?

Man blir inget. Det är studieförberedande. Du pluggar alltså till vad du vill bli efteråt. Men ska du gå samhäll passar yrken som ex journalist, författare, jurist, polis, lärare etc.

Annars om du går sp-ek kan du få jobb. Men det är nog ganska svårt och inget att satsa på.


   
SvaraCitera

Hezkirin:

Är 91a, valde Södra Latin

musik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Linjen är lika bred som samhäll.

Det beror ju på hur man ser det. Det är inte många samhällsvetenskapliga utbildningar som har några extrema behörighetskrav precis. Du blir behörig på i stort sett alla linjer grovt sagt. Men samhäll förbereder ju bättre för vissa yrken. Mycket allmänteori anser nog de känneteckna en bred linje.

Poängplan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Eh, jag är 92:a och söker till gymnasiet. Alla är inte 93:or som söker [no-no]

Dåligt av mig att inte tänka på det, känner för sjutton både 94:or och 92:or som söker i år. [sad]

grodanboll_:

Poängplan?

Uh, bra att sidan där det står ligger nere just nu. Det är i alla fall ett specialutformat program på skolan jag tänker gå i. Det är lite sådär att man får ta eget ansvar, skiter man i skolan åren där blir det jävligt svårt att komma in på högskola, men sköter man sig är eh, alla vägar öppna. Vill i alla fall bli journalist så den passar perfekt åt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Linjen är lika bred som samhäll.

Jaså? Upp till matte c, samhäll b, naturvetenskap b m.m.?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

sådär att man får ta eget ansvar, skiter man i skolan åren där blir det jävligt svårt att komma in på högskola, men sköter man sig är eh, alla vägar öppna. Vill i alla fall bli journalist så den passar perfekt åt mig.

Jo såklart, så är det ju på alla linjer, nationella, den enda linjen man inte kan ta sig igenom som en slacker är väl IB antar jag; om man nu inte vill gå ut utan ett diplom så att säga.

Men jag är till 99 % säker på att den (din linje) inte är lika bred som samhäll eller natur.


   
SvaraCitera