Aviseringar
Rensa alla

Alla är relativt lika


Ämnesstartare

Det är min tes & jag orkar inte argumentera för den lr framföra ett större resonemang men min grund är att människor är mer lika varandra än andra djurarter

Storchen84 påstår annat. Han får återkomma, om han vill, för sitt resonemang/sina argument

"må bäste man vinna" (y)


   
Citera
Ämnesstartare

Människor ser olika ut och har olika personlighet.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dbp.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alla har ett ego. många är egoistiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är ju av samma art så det säger ju sig självt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Vi är ju av samma art så det säger ju sig självt 

ja... ändå finns det dem - storchen84 m.fl. - som påstår annat

D: x10813 frustration_tjej_sweden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Människor ser olika ut och har olika personlighet.

Hjärta

hahahha, du är den enda som röstat Nej
;))) antar att jag vann. Tack för en bra match!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
fattar inte

utseendemässigt
sry, glömde nämna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer lika än andra djurarter?  Säg typ någon hundras..när jag är ute med min hund så känner jag aldrig igen vilken hund vi träffar...men jag känner igen ägaren och kan på så sätt veta vilken hund det är, han har liksom tre vänner som är labradorer,de ser ju likadana ut, oomöjligt att se skillnad


   
SvaraCitera
time
 time

Röstar dels nej för att jag inte håller med men också för att jag tycker att du var onödigt taskig mot någon som inte höll med dig, istället för att acceptera att ni tyckte olika.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19547709.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: antar att jag vann. Tack för en bra match!

Tycker du inte att det är ganska tramsigt att "tävla" när det gäller åsikter (hur man nu gör det)? Och lägg märke till att jag frågar detta trots att det är åtta som röstat nej och tre som röstat ja.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns möjligen vissa artmässiga skillnader, men vi har alla åtminstone en del av de cro-magnonska generna


   
SvaraCitera
mynona

finmatta: Det beror på...

Vet inte riktigt hur du menar: människor har en hel del grundläggande mentala funktioner som fungerar utefter samma mekanismer gemensamt, men eftersom detta system dock fungerar med utgångspunkt för folks skilda personligheter så är det ganska plus minus noll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tycker du inte att det är ganska tramsigt att "tävla" när det gäller åsikter (hur man nu gör det)? Och lägg märke till att jag frågar detta trots att det är åtta som röstat nej och tre som röstat ja.

Hjärta

Tycker du inte det är ganska tramsigt att du jämt ska ta allt som skrivs på allvar?
lr ok, inte jämt... Ibland är du sarkastisk men de gånger jag mrkt av det känns det irrelevant och olämpligt

ha det bra 🙂


   
SvaraCitera