Aviseringar
Rensa alla

alla bussar i sthlm helt inställda lr va?:S


Ämnesstartare

bussen jag skulle tagit imorse var typ fem minuter försenad, så jag sket i den. det visade sig senare att en av tre linjer som går i närheten faktiskt var inställd, de andra var försenade och helt oberäknerliga.

ovanligt för att vara karlstad, ändå. det händer mycket sällan att hela busslinjer ställs in pga väder. nu var det visserligen någon trafikolycka inblandad på den linjen, men fortfarande. långt bättre än stockholm. "nej, det är löv på spåret, vi kan inte köra pendeltågen idag pga halka". vafan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkigt för er! Höhöhöhö...

Skulle gissa på att dom är det här med. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill åka till min mamma och leka i snön, men det går inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då är det alltså helt socialt accepterat att stanna inne och spela tvspel en hel dag! [party]


   
SvaraCitera
Åtta

Enda fördelen med att bo i Norrland. Kan inte dra mig till minnes att en buss någonsin varit inställd p.g.a. snö. Det finns mycket annat att klaga på gällande kollektivtrafiken (eller bristen därpå), men problem vid snö är inte ett av dem.


   
SvaraCitera

Åtta:

Enda fördelen med att bo i Norrland. Kan inte dra mig till minnes att en buss någonsin varit inställd p.g.a. snö. Det finns mycket annat att klaga på gällande kollektivtrafiken (eller bristen därpå), men problem vid snö är inte ett av dem.

inte här heller under de år jag bott här, eller så har jag totalt missat det[shake] känns som om det varit värre snöoväder också... har en känsla av att det hade gått bättre om bussarna varit utrustade med vinterdäck istället för skräpdäcken de har nu...


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

har en känsla av att det hade gått bättre om bussarna varit utrustade med vinterdäck istället för skräpdäcken de har nu.

De måste väl ändå ha vinterdäck under vissa tider på året, precis som personbilar? [tard]


   
SvaraCitera

Åtta:

De måste väl ändå ha vinterdäck under vissa tider på året, precis som personbilar?

nope, bussar behöver inte ha det!
SL påstår att de inte har det eftersom det är bättre för miljön![smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

nope, bussar behöver inte ha det!

Skrämmande. [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Skrämmande.

mmhmm!
ganska stört faktiskt... gör det ju mer förståeligt att det blir som det blir.


   
SvaraCitera