Aviseringar
Rensa alla

Alla dessa jävla getingar [mad]


Ämnesstartare

Har fått fånga in och släppa ut hur många som helst, nu har en till flugit in. Det är inga små getingar heller, undrar nästan om det är humlor. [mad]
Någon som har något awesome tips? typ cigarettrök ska ju hålla borta mygg, men jag röker inte. Kan man typ spraya hårspray eller något på dem? Tända någon mustig rökelse, säga en besvärjelse, vaaad??


   
Citera

eheh de blir jättegroggy av hårspray [blush] har sprayat på spindel en gång!!
du får skaffa sån där rök som biodlare har!! det gör ju även bin groggy + kanske även sovande??? det är ju så man får honungen [bigsmile][bigsmile] det har jag sett i filmen "bee" iallafall [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

et har jag sett i filmen "bee" iallafall

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

eheh de blir jättegroggy av hårspray

hm okej. då kanske de inte blir lika läskiga och svåra att fånga in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara humlor [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

gör en sån här, de ska ligga nått sött i botten. getingarna är så dumma i huvet att dom inte hittar tillbaks upp igen[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är drottningar som letar bon!!! dom har överlevt vintern pga det tjocka snötäcket [sad]
läste om det i tidningen häromdagen!

hannnah:

gör en sån här, de ska ligga nått sött i botten. getingarna är så dumma i huvet att dom inte hittar tillbaks upp igen[crazy]

JAAA dom funkar faktiskt! brukar ha såna lite överallt i trädgården [blush] brukar ha saft i! outspädd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Någon som har något awesome tips?

gå till offensiv attack med radar[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

JAAA dom funkar faktiskt! brukar ha såna lite överallt i trädgården brukar ha saft i! outspädd

jag har aldrig provat! har bara hört att det ska funka. ska fan missbruka dom i sommar så man slipper bli biten av dom.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

jag har aldrig provat! har bara hört att det ska funka. ska fan missbruka dom i sommar så man slipper bli biten av dom.

ja, gör det [party] asbra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

gör en sån här, de ska ligga nått sött i botten. getingarna är så dumma i huvet att dom inte hittar tillbaks upp igen[crazy]

SKA GÖRA!!

enhimmelskdrog:

det är drottningar som letar bon!!! dom har överlevt vintern pga det tjocka snötäcket [sad]

Man kan ju tycka att drottningar borde vara smartare än att inte hitta vägen hem. I mitt sovrum bor de minsann inte! Fick just, i panik, kasta ut en som jag hittade i min sminknecessär!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

getingarna är så dumma i huvet att dom inte hittar tillbaks upp igen

Är nästan fysiskt omöjligt för dem ändå med tanke på att de ej kan flyga rakt upp som en helikopter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Man kan ju tycka att drottningar borde vara smartare än att inte hitta vägen hem. I mitt sovrum bor de minsann inte! Fick just, i panik, kasta ut en som jag hittade i min sminknecessär!!

har du fönstret öppet? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Är nästan fysiskt omöjligt för dem ändå med tanke på att de ej kan flyga rakt upp som en helikopter

haha, det med. så dom smarta dör också, ännu bättre[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har du fönstret öppet? [no-no]

hade det öppet i typ 20 minuter, i köket som ligger långt från mitt rum. [sad]


   
SvaraCitera