Aviseringar
Rensa alla

alla har pojkvänner förutom jag


Ämnesstartare

alla mina nära kompisar har pojkvänner och dom håller på och är typ fästa vid varandra. alltså dom umgås hela tiden med sina killar, även när jag är med så ska alltid deras killar vara med. det var aslänge sen vi var bara tjejer. det här har gjort att jag börjar känna mig ensam och utanför, för jag är den enda singeln och jag har aldrig haft en kille. vet inte vad jag gör för fel men har aldrig varit i ett förhållande.. jag är 18 men fyller 19 i år och mina vänner är alla 1-2 år äldre än mig. de har hunnit med så mycket och har liksom seriösa förhållanden, det gör så ont att vara den enda som aldrig fått känna på äkta närhet och kärlek. det är verkligen jättejobbigt och den här kvällen va droppen. vi skulle kolla på ESC tillsammans allihop och alla sitter och myser med varann och jag satt i ett hörn ensam.

jag känner mig så himla ensam och det känns som jag är den enda singeln i hela världen. känns också som att våran vänskap är som en slags tävling. de ska alltid skylta med sina förhållanden och visa att allt går så jävla bra i deras liv och på nåt sätt trycka ner mig för att jag inte har det. det känns så i alla fall även om dom kanske inte gör det med flit.

hur kommer jag över det här? Så jävla jobbigt att känna att allt är en tävling och jag förlorar, hela tiden... känns hela tiden som att jag är dålig bara för jag är singel. jag vill ju ha ett förhållande men ingen kille gillar mig mer än en vän... alltid jag som faller för dom men dom känner inte likadant.

ååååhhh jag blir så frustrerad. gråtit i en timme nu pga det här och orkar inte vara ledsen över samma skit hela tiden!! har till och med övervägt att typ sluta prata med mina vänner ett tag och vara helt själv bara för att komma ifrån det här jobbiga, även om jag vet att det bara är korkat av mig att ens bli upprörd. är trött på att vara den enda singeln bland alla lyckliga lovebirds!! hur hanterar jag det här?? hur slutar jag bli svartsjuk? kan nån hjälpa mig? 🙁


   
Citera

Flaggstångsknopp:

det känns som jag är den enda singeln i hela världen.

Det är du inte.


   
SvaraCitera

alla har flickvänner utom jag


   
SvaraCitera

Flaggstångsknopp:

det gör så ont att vara den enda som aldrig fått känna på äkta närhet och kärlek.

Ett kärleksförhållande är inte alltid synonymt med detta.
Det går att få ut av vänskap också.

Flaggstångsknopp:

vi skulle kolla på ESC tillsammans allihop och alla sitter och myser med varann och jag satt i ett hörn ensam.

Därför man ska skaffa katt.

Flaggstångsknopp:

är trött på att vara den enda singeln bland alla lyckliga lovebirds!!

Gräset är alltid grönare på andra sidan lala blalbala


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Vem vill vara i ett förhållande?

Du ska nog hitta någon ska du se, och till dess kan du ju njuta av alla finfina fördelar som du har när du är singel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Du ska nog hitta någon ska du se, och till dess kan du ju njuta av alla finfina fördelar som du har när du är singel.

jaaa alltså jag försöker njuta av att vara singel men är så svårt när alla runt omkring är upptagna. kan liksom inte gå ut med vänner osv för dom ska va med sina killar hela tiden. och när jag flörtar med killar och är intresserad så är dom inte intresserade tillbaks. går fan inte njuta för ett öre :<


   
SvaraCitera

Men ähh, du är ung lilla du. Skillnad om du vore 40.


   
SvaraCitera

Kviq:

Du ska nog hitta någon ska du se, och till dess kan du ju njuta av alla finfina fördelar som du har när du är singel.

Och vilka är dessa fördelar om jag får fråga? [party]


   
SvaraCitera

Känner igen mig lite i det du skriver. Jag har dock på något plan försökt övertyga mig själv om att jag inte behöver killar, att jag är tusen gånger bättre som singel. Nu känns det typ som att ett förhållande är ganska långt borta, för jag är äcklad av män och kärlek i allmänhet. Jag tror dock att sånt här går i perioder och när du bara slappnar av och slutar tänka på det så kommer någon fin kille dyka upp, tror jag. Fast jag vet inte.

Nä jag vet ingenting.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Buddah:

Och vilka är dessa fördelar om jag får fråga?

Beror väl på vad du är för person.

För mig är det helt enkelt vad jag trivs bäst som, för då kan jag komma och gå hos de jag vill och ändå vara helt oberoende och självständig och inte vara psykiskt bunden till en person på det viset. Ser inga fördelar med att ej vara singel när man är ung.


   
SvaraCitera

Kviq:

självständig

Det kan man nog vara i ganska stor utsträckning ändå. Beror väl naturligtvis på vilket slags förhållande man har.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Buddah:

Det kan man nog vara i ganska stor utsträckning ändå. Beror väl naturligtvis på vilket slags förhållande man har.

Jo, klart att du kan. Men inte på samma sätt ändå. Det är en skillnad.

Fast mest denna delen som är den största fördelen:

Kviq:

då kan jag komma och gå hos de jag vill


   
SvaraCitera

hur gick uttrycket? "för många kukar förstör soppan"


   
SvaraCitera

asså par suger
hatar par


   
SvaraCitera

Är ej par. Har ingen pojkvän. [smile]


   
SvaraCitera