Aviseringar
Rensa alla

alla har rätt till egen åsikt, men..


Ämnesstartare

jag antar att du faller för personligheten? sure, det yttre gör dig intresserad i de flesta fall men det är väl ändå det inre som får dig att stanna? så vafan äre som säger att killar som faller för killar och tjejer som faller för tjejer är onormalt?


   
Citera

ideal har jag hör att det kallas


   
SvaraCitera

d e bögit mvh niclol scheissinger


   
SvaraCitera

sweetOrange:

så vafan äre som säger att killar som faller för killar och tjejer som faller för tjejer är onormalt?

Precis! Det där med sexualitet tror jag är någon form av social konstruktion. Sedan om man föredrar fitta eller kuk är en annan sak. Personligen fördrar jag fitta, men jag har förälskat mig i både tjejer och killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ideal har jag hör att det kallas

var kom idealet ifrån?


   
SvaraCitera

sweetOrange:

var kom idealet ifrån?

vårat samhälle är byggt på kristendomen så rästen kan du nog tänka ut själv[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konstruktioner:

Precis! Det där med sexualitet tror jag är någon form av social konstruktion. Sedan om man föredrar fitta eller kuk är en annan sak. Personligen fördrar jag fitta, men jag har förälskat mig i både tjejer och killar.

sedär! nu vet jag inte hur det ligger till, om man "föds till det" eller känner att man har en speciellt läggning hela livet. men,.. tre av mina närmsta vänner har annan läggning än hetro och dom är fullkomligt "normala" om man bortser från viss humor osv [crazy] Dom har iaf inte förändras på annat sätt än att smak för kuk eller fitta har ändrats.
and thats that


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vårat samhälle är byggt på kristendomen så rästen kan du nog tänka ut själv[wink]

biblen är inte mitt område, om man säger så [bigcheers] men har för mig att det står ngt om att man ska respektera varandra också. eller? [smile]


   
SvaraCitera

sweetOrange:

biblen är inte mitt område, om man säger så [bigcheers] men har för mig att det står ngt om att man ska respektera varandra också. eller? [smile]

aa det står det också


   
SvaraCitera

sweetOrange:

så vafan äre som säger att killar som faller för killar och tjejer som faller för tjejer är onormalt?

Mycket har med homosexuellas inställning till sig själva att göra. Om alla skulle våga komma ut med det och gå öppet på stan hand i hand osv så skulle det bli mycket mer socialt accepterat, tror jag.

Jag tror att mycket av homofobin uppstår pga att vi räds det vi inte förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Jag tror att mycket av homofobin uppstår pga att vi räds det vi inte förstår.

ger samma svar på varför det är möjligt att homosexuella inte vågar visa sin läggning lika öppet som hetros. [y]


   
SvaraCitera

Vad har homosexualitet med ytlighet att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Om alla skulle våga komma ut med det och gå öppet på stan hand i hand osv så skulle det bli mycket mer socialt accepterat, tror jag.

Jag skulle snarare tro att om alla (observera frånvaron om ordet "homosexuella" just här) skulle se homosexualitet som något helt normalt, det vill säga något som man inte behöver komma ut som eftersom det inte spelar någon roll och ingen bryr sig, så skulle det göra väldigt mycket.

Jag vet dock inte om homosexuella, heterosexuella eller homofober ska ta första steget. Heterosexuella, förmodligen, eftersom homosexuella är trakasserade och homofober inte vill ta några steg.


   
SvaraCitera

sweetOrange:

ger samma svar på varför det är möjligt att homosexuella inte vågar visa sin läggning lika öppet som hetros. [y]

För att dom inte förstår? Jag fattar inte...


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Jag skulle snarare tro att om alla (observera frånvaron om ordet "homosexuella" just här) skulle se homosexualitet som något helt normalt, det vill säga något som man inte behöver komma ut som eftersom det inte spelar någon roll och ingen bryr sig, så skulle det göra väldigt mycket.

Jag förstår verkligen inte vad du vill ha sagt.


   
SvaraCitera