Aviseringar
Rensa alla

Alla hjärnors dag? Nej - Alla hjärtans dag! Kärlek och känslor kommer från hjärtat och inte hjärnan!


Ämnesstartare

.
ALLA HJÄRTANS DAG !!! [love]

BEVISAR ATT KÄRLEKEN KOMMER FRÅN HJÄRTAT !!! [love]

Har någon någonsin hört talas om att hjärnan skulle kunna känna tacksamhet, medlidande, empati, skam, skuld, svartsjuka, samvetskval, vördnad, kärlek, hat, apati, ångest, sorg eller självkänsla?

Snacka om SJUKT VRICKAT !!! [bigsmile]

Varför säger aldrig någon "Ha hjärnan på rätta stället", istället för "Ha hjärtat på rätta stället", om nu känslolivet och personligheten skulle residera i hjärnan, som hjärnkramarna tror?

Varför är det aldrig någon som "Lättar sin hjärna" eller "Öppnar sin hjärna" för någon, istället för sitt hjärta?

Varför berättar aldrig någon vad de har på hjärnan, istället för på hjärtat?

Varför träffar man aldrig på någon som gör något av hjärnans lust, istället för av hjärtats lust?

Varför ser man aldrig någon idrottsman som tar sig åt hjärnan med handen, istället för hjärtat, under nationalsången?

[bigsmile]

När någon gör en tjej djupt olycklig på grund av obesvarad kärlek, varför säger man då inte att "Han krossade hennes hjärna", istället för "Han krossade hennes hjärta"?

När man väcker smärtsamt starka känslor av medlidande hos någon, varför säger man då inte "Det skär i hjärnan på henne", istället för "Det skär i hjärtat på henne"?

När någon visar fullständig brist på värme och medkänsla, varför säger man då inte "Det var hjärnlöst av honom", istället för "Det var hjärtlöst av honom"?

[bigsmile]

Har någon någonsin sagt till sin käresta "Ja, min hjärna", istället för "Ja, mitt hjärta"?

Har någon någonsin varit med om att ens käresta "Skänkte sin hjärna", istället för sitt hjärta?

Har någon någonsin hört nån säga "Hennes tack kom verkligen från hjärnan", istället för från hjärtat?

Har någon någonsin fått ett kort med en teckning av en hjärna från sitt hjärta (sin kärlek), istället för ett hjärta?

Har någon någonsin hört nån säga "Det här ligger mig varmt om hjärnan", istället för varmt om hjärtat?

[bigsmile]

Har någon någonsin skickat sina "Hjärnliga hälsningar", istället för hjärtliga hälsningar?

Har någon någonsin fått ett "Hjärninnerligt välkomnande", istället för ett hjärtinnerligt välkomnande?

Har någon någonsin haft en "Hjärnevän", istället för en hjärtevän?

Har någon någonsin tilltalat någon med "Min hjärnanskär", istället för min hjärtanskär?

Har någon någonsin dragit en "Hjärnesuck", istället för en hjärtesuck?

[bigsmile]

Har någon någonsin skrivit med sitt "Hjärneblod", istället för med sitt hjärteblod?

Har någon någonsin varit "Hjärnegod", istället för hjärtegod?

Har någon någonsin haft en "Hjärnesak", istället för en hjärtesak?

Har någon någonsin sjungit på ett "Hjärnknipande sätt", istället för ett hjärtknipande sätt?

Har någon någonsin hört nån säga "Barnets hjärnskärande gråt", istället för hjärtskärande gråt?

[bigsmile]

Har någon någonsin haft "Hjärna att döda katten", istället för hjärta?

Har någon någonsin sagt sig ha "Hjärnan i halsgropen", istället för hjärtat?

Har någon någonsin vunnit allas hjärnor, istället för allas hjärtan?

Har någon någonsin känt sig lätt om hjärnan, istället för lätt om hjärtat?

Har någon någonsin gjort något av hjärnans gärna, istället för hjärtans gärna?

[bigsmile]

Har någon någonsin gömt någons ord i hjärnan, istället för i hjärtat?

Har någons hjärna någonsin klappat för de fattiga, istället för hjärtat?

Har någons hjärna någonsin brustit för ett sorgebud, istället för hjärtat?

Har någons hjärna någonsin veknat, istället för hjärtat?

[bigsmile]

TILL DISKUSSION:

Människan har i alla tider associerat kärlek och känslor med just hjärtat, eftersom själen är (transcendentalt) belägen i hjärtat, vilket är mitt hjärtas övertygelse!

Handen på hjärtat, kära vänner, visst sitter våra djupaste känslor såsom kärlek, empati och vördnad i hjärtat?

I själ och hjärta - inte hjärna - är jag övertygad om att ni håller med mig, eller hur?

[y]

Här kan ni ta del av nya forskningsrön, där man bekräftar att det de facto är hjärtat som är medvetandets säte och inte hjärnan, som hjärnkramarna felaktigt tror:

[url] http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/01/nya-forskningsron-hjartat-sty​​​​r-over-hjarnan-hjartat-ar-de-facto-medvetandets-sate [/url]

JAG SKÄNKER MITT HJÄRTA ÅT ER ALLA, IDAG PÅ ALLA HJÄRTANS DAG !!! [love]

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!

Hare Krishna! [love]

.


   
Citera

Dödsguden:

Varför säger aldrig någon "Ha hjärnan på rätta stället", istället för "Ha hjärtat på rätta stället", om nu känslolivet och personligheten skulle residera i hjärnan, som hjärnkramarna tror?

Det är ett uttryck baby Sandens, du har mycket att lära.
Men hur skulle man kunna känna med hjärtat?

Dödsguden:

Hare Krishna!

Hare bra!


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Men hur skulle man kunna känna med hjärtat?

Hjärtat är ofta en eufemism för själen, som just befinner sig (transcendentalt) i hjärtat! [y]

Du frågar dig aldrig hur man skulle kunna känna med geléklumpen i skallen? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Har någon någonsin sagt till sin käresta "Ja, min hjärna", istället för "Ja, mitt hjärta"?

Dödsguden:

Har någon någonsin skickat sina "Hjärnliga hälsningar", istället för hjärtliga hälsningar?

Dödsguden:

Har någon någonsin haft "Hjärna att döda katten", istället för hjärta?

Dödsguden:

JAG SKÄNKER MITT HJÄRTA ÅT ER ALLA, IDAG PÅ ALLA HJÄRTANS DAG !!! [love]

Åh, Dödsguden... du kommer för evigt ha en speciell plats i min hjärna. Ett av Sveriges roligaste internettroll, det är du det!

Dödsguden:

Snacka om SJUKT VRICKAT !!! [bigsmile]

Snacka om KÄRLEK !!! [bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Hjärtat är ofta en eufemism för själen, som just befinner sig (transcendentalt) i hjärtat! [y]

Jajuste. Så är det förstås.

Dödsguden:

Du frågar dig aldrig hur man skulle kunna känna med geléklumpen i skallen? [bigsmile]

Jo.

Jag antar att jag är en simpel människa som tror på vetenskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Jag antar att jag är en simpel människa som tror på vetenskapen.

Jag tror också på vetenskap (Veda = Veta = Vetenskap), däremot inte på pseudovetenskap som Big Bluff och emolutionen... [n]


   
SvaraCitera

Jaa, det är därför man får egenskaper från andra människor när man byter hjärta med dom!! DET ÄR BEVISAT!!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

pseudovetenskap som Big Bluff och emolutionen... [n]

[love]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Big Bluff och emolutionen

Fnissade.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Jaa, det är därför man får egenskaper från andra människor när man byter hjärta med dom!! DET ÄR BEVISAT!!

Mm och vi har en (eller två) små "hjärnor" eller nervknutar som sitter på hjärtat och agerar lite hjärna.Den betyder visst väldigt mycket för hur vi känner och och tycker om andra.

Fast det verkar inte vara det Dödsguden pratar om... =/


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Bild

Ville bara säga: Tack för hjärnblödningen[tired]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

ALLA HJÄRTANS DAG !!! [love]

BEVISAR ATT KÄRLEKEN KOMMER FRÅN HJÄRTAT !!! [love]

Vad tror Hare Krishna på när det är kärlek mellan 2 personer? Är inte kärleken till Gud viktigare?

pannkaka:

Fnissade.

hahahaha emolutionen


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera