Aviseringar
Rensa alla

Alla män är hebefiler (intressant film, kolla om ni har tid)


Ämnesstartare


Pedofili=attraktion mot barn som inte kommit i puberteten=psykisk störning
Hebefili=attraktion mot barn som befinner sig i puberteten=normalt men tabu i dagens samhälle

Kommer hebefili att accepteras på samma sätt som homosexualitet inom 100 år?

Filmen är drygt en timme, men tar upp många intressanta infallsvinklar och låter såväl våldtäktsoffer som pedofiler komma till tals.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
mynona

8chan: Hebefili=attraktion mot barn som befinner sig i puberteten=normalt men tabu i dagens samhälle

Nej, hebefili är sexuell attraktion mot tonåringar, inte mot barn - det är bara i USA man anser att tonåringar är småbarn och därför anser att hebefili och pedofili är samma sak. I Europa anser man inte att pedofili och att tända på tonåringar är samma sak, så jag förstår inte ämnet för din tråd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, hebefili är sexuell attraktion mot tonåringar, inte mot barn - det är bara i USA man anser att tonåringar är småbarn och därför anser att hebefili och pedofili är samma sak. I Europa anser man inte att pedofili och att tända på tonåringar är samma sak, så jag förstår inte ämnet för din tråd. 

Det gör man visst. Fråga folk på stan vad de ser om hebefili så kommer de flesta svara vuxna som attraheras av någon under 18.


   
SvaraCitera
mynona

8chan:

Det gör man visst. Fråga folk på stan vad de ser om hebefili så kommer de flesta svara vuxna som attraheras av någon under 18.

Ja? Hebefili är att attraheras av en tonåring. Det har jag inte protesterat mot. Du har rätt. Men hebefili är inte samma sak som pedofili, och här i Europa anser man inte det heller. Du blandar ihop Sverige med USA, du blandar ihop hebefili och pedofili, och du försöker få det att verka som om andra också gör det.  
Känns mest som om du försöker framställa det som att europér precis som puritanska bibelamerikaner anser att det är pedofili att vilja ha sex med någon under 18 och att det är feminismens fel. Bara en av dina vanliga trådar mot feminismen. Men det är ju iofsg välbekant och tryggt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det tror jag inte, men jag hoppas att Sverige börjar tänka och sluta smöra för dem och att de sätter det potentiella offret först istället för att mobba fram barnövergrepp för att sedan straffa dem. Hur skulle det se ut om vi la det potentiella offrets säkerhet först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är juh uppenbarligen så vi kan få stopp på just pedofilismen, behövs inte ens nån beteendevetare eller läkare, simpel psykologi, 

http://www.dn.se/insidan/vi-maste-forsoka-na-pedofilerna/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article18707360.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då är alla tjejer det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då är inte jag en man osf ;€


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Då är alla tjejer det med.

va

mynona:

Nej, hebefili är sexuell attraktion mot tonåringar, inte mot barn - det är bara i USA man anser att tonåringar är småbarn och därför anser att hebefili och pedofili är samma sak. I Europa anser man inte att pedofili och att tända på tonåringar är samma sak, så jag förstår inte ämnet för din tråd. 

du upplever inte att folk ser med viss misstänksamhet på personer (nästan alltid män) med mycket yngre partner? 

hebefili ses självklart inte som lika illa som pedofili, det är nog inte riktigt det TS vill påstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att klassas som hebefil måste det ju vara ett visst åldersspann. Dvs, om en 25-åring tänder på folk mellan typ 14-18 är det inte hebefili medan det skulle kunna vara det om personen är t.ex 45.


   
SvaraCitera

search?client=safari&channel=iphone_bm&s inte bara män som tänder på yngre tydligen. inte hebefili riktigt men gränsfall.


   
SvaraCitera
mynona

thl*kt N.: du upplever inte att folk ser med viss misstänksamhet på personer (nästan alltid män) med mycket yngre partner?

Jag tror/hoppas det inte är så under ytan i Sverige, det känns mest som att folk som anser att hebefili är något förkastligt säger så rent officiellt för att de vill rätta sig efter den syn från USA som blivit modern, men har svårt att tro att de tycker så på riktigt. Tonårsföräldrar är känsliga för sådant eftersom föräldrar i regel avskyr tanken på att deras "barn" är sexuella varelser över huvud taget, och sådana kan mycket väl anse att hebefili är en form av pedofili. Och ja: folk är fördömande mot män vars partners är märkbart yngre. Jag tror att orsaken till det är dels en slags nyfrälst reaktion mot det fenomenet eftersom det var allmänt accepterat och sågs som normalt fram till ganska nyligen, och dels utgår från en traditionell syn på sexuallivet: enligt traditionell norm är det meningen att män ska skilja på sex och kärlek och sakna självbehärskning och samvete så fort det handlar om sex och ta varje chans de får till sex, medan kvinnor tvärtom ska anse att sex och kärlek är samma sak och gå med på sex enbart som ett kärleksbevis; åldersnormer gör samtidigt att man som äldre utgås vara mer erfaren/beräknande och som yngre dummare/oerfaren; och den här kombinationen gör att när en äldre man är ihop med en yngre kvinna som har folk lättare att misstänka att han bara utnyttjar henne för sex medan hon är gravallvarligt förälskad och kommer att bli sårad av honom. Sådana förväntingar kan förstås också bli en självuppfyllande profetia och stämma, men det är ju fördomar som utgår väldigt mycket från hur folk anser att man ska vara vid en viss ålder och kön.  

thl*kt N.: hebefili ses självklart inte som lika illa som pedofili, det är nog inte riktigt det TS vill påstå.

Det kan förstås bara ts veta, men med tanke på hans historik att skapa trådar vars syfte tycks vara att provocera fram en reaktion mot feminismen som syndabock för alla möjliga samhällsfenomen, och sedan besvara de flesta poster i sina trådar med häftiga utfall mot feminismen, så uppfattar jag tråden som ett sätt att säga: "Titta feministerna anser att hebefili är samma sak som pedofili vad galna dom är när ska vansinnet sluta", precis som han skapat tidigare sådana trådar förut och ägnat dem åt att attackera feminismen. Missförstår jag det så ber jag ts om ursäkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A fine bitch is a fine bitch, oavsett ålder.


   
SvaraCitera