Aviseringar
Rensa alla

”Alla män är svin”


Ämnesstartare

behappyok: tkr inte att det låter direkt svinigt, förutom första då kanske.

Det är inte direkt svinigt beteende, men en indikator på hur han fungerar. Var han välvillig och vettig skulle han inte bete sig så.


   
SvaraCitera

Pulverkaffe:

Håller med. Eller kanske snarare ska säga att man kan inte ställa upp massor utan att motta samma generositet tillbaka. Det måste i så fall vara ömsesidigt. 

Word!
 Sen ska man inte vara rädd för att säga 'Nej'' Blir bruden sur så  är det bara dumpa och gå vidare ^^ 
Men beror på vilken relation man har förstås, är det en tjejpolare så kan man bara låta det vara tills hon går över det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar int riktigt hur det kan ta sån tid för folk att lära sig ba.. både killar o tjejer.
Och jag fattar inte hur folk kan vara så dåliga på att läsa av andra människor.

Ett svin/sugga kan man oftast se ganska snabbt.. även om det är ett charmigt, roligt, lekfullt svin eller sugga. Men om det är totalt uppenbart så får man skylla sig själv. Hamnar man med fel personer flera gånger om så får man fan lära sig att ta det slow och inse att man själv är en del av problemet. Får du bara dåliga partners, hur framstår du d?? 

Och jag hatar vänner till dessa som ska stötta istället för att ba va rak alt. hård. "den bhvr int höra de just nu..". Fan sluta ödsla tid ni inte har och på människor ni inte behöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

behappyok: inse att man själv är en del av problemet

victim blaming!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

victim blaming!

Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

behappyok:

Arg

Ja. Om man ställer sig mitt i town square i mogadishu iklädd nån drag-outfit eller nåt jag vetefan, och förolämpar muhammed, då har man fortfarande ingen annan än förövarna att skylla när man blir lynchad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kommer vara död, sure, men man dog med rätten på sin sida och det är det viktigaste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

behappyok: Och jag hatar vänner till dessa som ska stötta istället för att ba va rak alt. hård. "den bhvr int höra de just nu..".

Man kan trösta någon i en akut situation som är riktigt tuff, men sedan måste man vara uppriktig tycker jag.

Tickstart: victim blaming!

Man behöver väl inte gå så långt som att anklaga ngn som fallit för ett svin/sugga. Men man kan ju säga som det är, att detta kunde du ha undvikit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulverkaffe: Man kan trösta någon i en akut situation som är riktigt tuff, men sedan måste man vara uppriktig tycker jag.

Ja fan! Syftade mest på när det är alldeles för veligt och bara en massa "stöttande". Kommer ju ingenstans Rodnar Bra vänner tar kommandot åt en när man själv tappat förmågan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulverkaffe: Finns det killar som också drar sig till svin (suggor) på motsvarande vis?

Den enda suggan jag drar mig till är kaffesuggan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga tjejer som har några kommentarer? Skulle vara roligt om ni bjuder på era tankar.


   
SvaraCitera