Aviseringar
Rensa alla

Alla med AD/HD och/eller ODD


Ämnesstartare

Jag vill veta hur många fler än mej som har AD/HD och ODD och vad ni äter för mediciner, när ni fick diagnos och hur ni klarar av vardagen.


   
Citera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

Jag vill veta hur många fler än mej som har AD/HD och ODD och vad ni äter för mediciner, när ni fick diagnos och hur ni klarar av vardagen.

Har ADD, Asperger och Social fobi... Medicin: ritalin
jag klarar av vardagen knappt, men det finns inget annat att göra, så det är bara att tvinga sig igenom vardagen. Fast vissa dagar mår man bra på. [y] fick ADD diagnos som 11-12 åring och de andra i år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej fast jag menade ODD men det är oxå bra å veta=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ODD is a psychiatric disorder that is characterized by two different sets of problems. These are aggressiveness and a tendency to purposefully bother and irritate others.

aha .. jobbigt hehe 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det kan du ge dej på att det är men det värsta är att det knappt finns någon fakta och att ja fick vänta på mina diagnoser till efter jag fyllt 15 fast jag sprungit på bup hela mitt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

okej fast jag menade ODD men det är oxå bra å veta=)

ADD är typ ADHD fast utan hyperaktivitet. Attention Deficit Disorder - Attention Deficit Hyperactive Disorder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Attention Deficit Hyperactive Disorder

hyperactive lol


   
SvaraCitera

damp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

damp

ett hett tips till dej är att läsa på lite eftersom Ad/Hd och damp är två skilda saker =)


   
SvaraCitera

juliagoesbest:

ett hett tips till dej är att läsa på lite eftersom Ad/Hd och damp är två skilda saker =)

samma sak för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

hyperactive lol

[confused] roligt ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick ganska nyligen diagnosen ADHD och får nu concerta, men jag tycker inte att den funkar alls.. käkar citalopram också, den tycker jag bättre om.
jag misstänker att jag har ODD också.. men har ingen diagnos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

jag fick ganska nyligen diagnosen ADHD och får nu concerta, men jag tycker inte att den funkar alls.. käkar citalopram också, den tycker jag bättre om.
jag misstänker att jag har ODD också.. men har ingen diagnos.

okej, det kan vara svårt jag fick vänta i 11 år (hann fylla 15)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

(hann fylla 15)

jag är 15 nu:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det suger =/ träffar du någon nu? och vad är det som gör att du tror att du har det.


   
SvaraCitera