Aviseringar
Rensa alla

Alla med AD/HD och/eller ODD


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag har. Det är inte riktigt som adhd, men nästan. Jag har någon typ av förlossningsskada. Jag går på amfetamin för koncentraionssvårigheter.

Diagnosen är okänd. Läkarna vet inte heller riktigt vad de skulle kunna kalla symtomet för. Men jag har alltid kännt mig annorlunda i förhållande till andra. En kännsla av att jag aldrig passat in.

Vardagen knallar och går utan större svårigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jusste jag käkade concerta har slutat för typ en vecka sen för att jag vart less på att vara sjukt trött och osocial vilket jag varit i ett halvår nu. Då var jag uppe i 90mg concerta och vid behov ritalin. nu har jag börjat med strattera har tagit det en vecka och vart lite trött av den men betydligt bättre oxå har jag tagit sertralin sen februari 09.


   
SvaraCitera

Slår de udda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

ODD is a psychiatric disorder that is characterized by two different sets of problems. These are aggressiveness and a tendency to purposefully bother and irritate others.

Trolls disease kallas det också tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. ADD
2. Concerta
3. Jag är precis som jag varit innan och lever precis som innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Trolls disease kallas det också tror jag

har också för mig det

Paulus Af Tarsus:

1. ADD
2. Concerta
3. Jag är precis som jag varit innan och lever precis som innan.

medicinen har alltså inte någon effekt alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Autism o ADD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

medicinen har alltså inte någon effekt alls?

nej. men jag har den lägsta dosen och tar den när jag kommer ihåg det. den funkar säkert om jag ger det en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jojjjo:

Autism o ADD

har du det

marie


   
SvaraCitera

Complicated:

citalopram

Det där är väl för deprimerad som du äter sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patric:

Men jag har alltid kännt mig annorlunda i förhållande till andra. En kännsla av att jag aldrig passat in.

jag med!

Pure_Uncut:

Det där är väl för deprimerad som du äter sånt?

japp det är en medicin mot depression och ångest.

- vilket i sig antagligen kom som följdsjukdomar eftersom jag inte fått någon som helst förståelse eller hjälp för mina problem under min uppväxt(hittills iaf), fick liksom min adhd diagnos i nu augusti.. vilket (tycker jag iaf) är alldeles alldeles för sent. Man ska inte behöva gå i 14/15 år utan att få någon hjälp för sina problem.

fast ah, finns ju de som inte får sin diagnos förens de är 18, 30 eller till och med 40år. men å andra sidan får också många som får den redan i låg eller mellanstadiet, främst pojkar då det är är lättare att upptäcka AD/HD hos de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

det suger =/ träffar du någon nu? och vad är det som gör att du tror att du har det.

går på bup sedan två år tillbaka om det är det du menar.
för att alla symptomen stämmer in på mig vääldigt bra, och för att det känns som att det fattas något, adhd diagnos lägger liksom inte pusslet helt helt och hållet. fattas fortfarande bitar..


   
SvaraCitera

Complicated:

japp det är en medicin mot depression och ångest.

Jag just den för ca 4 årsen, den hjälpte mig inte speciellt mycket alls.
Tror jag fick fel diagnos. Hoppas den fungerar fint för dig. Har du ätit den länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Hoppas den fungerar fint för dig. Har du ätit den länge?

mja ganska. två år nu tror jag. inte så effektiv mot just depression men funkar bra mot ångesten och allmänna ångestanfall..


   
SvaraCitera

Complicated:

mja ganska. två år nu tror jag. inte så effektiv mot just depression men funkar bra mot ångesten och allmänna ångestanfall..

Jag gav upp ganska snabbt efter några månader så det är säkert sant.
Hade tänkt börja med medicin nu igen fast skall ha något annat fast det bestämmer ju inte jag.


   
SvaraCitera