Aviseringar
Rensa alla

alla miljlöpartister[wink]


Ämnesstartare

hur känns det att eventuellt ha röstat på ett alliansparti?[wink][blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Dold text: Fattar inte riktigt hur du får ihop det..?


   
SvaraCitera

Kommer aldrig hända [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Fattar inte riktigt hur du får ihop det..?

att mp antagligen kommer stödja M för att blocka ut SD?[sad][blush] eller har jag missat något?[blush]


   
SvaraCitera

jag tror på nyval


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll dig till hud- och hårvårdsforumet... [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

att mp antagligen kommer stödja M för att blocka ut SD?[sad][blush] eller har jag missat något?[blush]

Det är bara Reinfeldt som har spekulerat om ett samarbete. Språkrören har ju tagit ett starkt avstånd från detta.


   
SvaraCitera

jag hoppas att alliansen samarbetar med sd så har vi alla idioter på ena sidan, alternativt ett nyval.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

att mp antagligen kommer stödja M för att blocka ut SD?

Troligtvis blir det så, tråkigt nog. Men det är alldeles på tok för tidigt att resonera så redan nu när vi inte står med facit i hand. Men förhandlingarna pågår nog redan nu..

Och i så fall är det beklagligt, våra styrande politiker måste förstå att det är det Svenska folket som röstat på (SD) och vill se förändring med mera. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hur känns det att eventuellt ha röstat på ett alliansparti?[wink][blush]

farbror gugge:

att mp antagligen kommer stödja M för att blocka ut SD?[sad][blush] eller har jag missat något?[blush]

read:

Jonnybravo91:

Det är bara Reinfeldt som har spekulerat om ett samarbete. Språkrören har ju tagit ett starkt avstånd från detta.

hellre ett rödgrönt+blått samarbete än att SD får någon makt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när gugge gör politiktråd har det fan gått för långt, valet är över så tycker att alla babbelmajor kan ta en paus [mad]


   
SvaraCitera

Crypto:

SD får någon makt

Ja tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

att mp antagligen kommer stödja M för att blocka ut SD? eller har jag missat något?

Haha du är så söööööööt gugge [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slapping a Dinosaur:

när gugge gör politiktråd har det fan gått för långt, valet är över så tycker att alla babbelmajor kan ta en paus [mad]

[love]


   
SvaraCitera

Crypto:

hellre ett rödgrönt+blått samarbete än att SD får någon makt

Tror inte att SD får någon makt alls ärligt talat. Möjligtvis i någon yttepytteliten fråga om alliansen tänker fel, men troligtvis inte ens det.

Som jag ser det finns det två möjliga scenarion i det här fallet. 1: Alliansen och SD börjar samarbeta, vilket kan leda till a) att SD får igenom små skitsaker men inget mer, eller b) SD får igenom större saker, men det leder då till alliansens fall lagom till nästa val då vi får rödgrön majoritet iom att alliansen förlorar väljare - således inte speciellt troligt, för jag tror inte att alliansen är så dumma att de riskerar att bli av med en massa väljare till nästa val.
2: Allianspartier och rödgröna partier samarbetar för att hålla SD ute vilket ger SD noll inflytande.

Vi är liksom 94% som inte röstade på SD och det är ett sjukt stort motstånd mot de. Att samarbeta med de vore så urbota dumt så det finns inte, de skulle förlora för många väljare på det.


   
SvaraCitera