Aviseringar
Rensa alla

Alla nykterister = Tråkmånsar


Ämnesstartare

Det här är ett allmänt känt faktum bland de flesta. Som nyterist är du tråkig och har inget liv.

Sant eller falskt?

Följdfråga på det: Har människor som dricker alkohol roligare hela livet, eller har de bara en topp när de är fulla, och därefter en botten efteråt?

Är användandet av droger för att "må bättre" rimligt.

Hur har svensk alkoholkultur ens uppstått, är det för att vi var så tråkiga att vi behövde alkoholen för att komma ur våran stelhet och tristess?


   
Citera
Ämnesstartare

löjlig tråd


   
SvaraCitera

Jag är nykterist, men jag kan dock inte besvara frågan. Uppfattas man som tråkig bara för att man inte går på fester?

EDIT: Ordet "nykerist" får det att låta så formellt, jag går ju inte direkt runt och predikar om att man ska sluta dricka alkohol. Det är bara så att jag inte ser någon mening i att dricka alkohol, då det jag sett av andra personer verkar vara att det ställer till mycket problem i deras liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va har du fått det härifrån?
bara för att man är nykterist så behöver man inte vara tråkmåns.
det finns säkert roligare saker än att dricka [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bra att bli full då slipper man tänka på saker och ting


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

men det finns mycket inspiration och reflektion att hämta i annorlunda sinnestillstånd... samt en del nöje hoppas jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

va har du fått det härifrån?

När man är på en fest och de frågar om man vill dricka och man säger vatten ser man på dem att de tänker "gud vad han är tråkig."

nu går jag inte på fest så ofta, såvida inte det är en nykter fest, eftersom jag tycker sånt bara är drygt. [crazy]

Zirro:

Uppfattas man som tråkig bara för att man inte går på fester?

Nah, men för att man inte gör som alla andra och hivar i sig massa sprit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Löjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Är inte nykterist, men har slutat dricka alkohol. Är dock snarare av personliga hälsoskäl än av något politiskt eller moralist ställningstagande. Jag har inget emot att folk är nykterister personligen, men nykterister som ska gå runt och frälsa alla andra är idioter. Vad man gör med sin egen kropp är ens eget problem och det ska inte komma nån jävla Jesus och predika om det, man skadar ändå bara skadar sig själv och inte nån annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

ykterister som ska gå runt och frälsa alla andra är idioter.

Fast alkoholkulturen skadar ofta människor som inte dricker, så riktigt så enkelt är det inte. Sen känner jag inte några nykterister som vill frälsa människor, men jag känner folk som vill krossa alkoholkulturen och det förstår jag fullt ut.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Jag kan ha roligt med alkohol men inte om jag dricker för att jag "måste".


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

ennie:

löjlig tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du har ganska mycket fördomar


   
SvaraCitera