Aviseringar
Rensa alla

alla smala har inte ätstörningar!


Ämnesstartare

Äckligt smal. Ja, det är vad jag är om man ska gå efter vad en del människor vräker ur sig. Jag har fått höra det ända sedan jag var liten, att jag ser ut som ett skelett, härregud, man ser ju nyckelbenen.. och inga former har jag heller. Folk tror och tycker att jag är underviktig, har ätstörningar och bantar.

Det är så frustrerande att jag nästan vill skrika den här texten rakt i ansiktet på dom. Både min mamma, pappa och min bror är väldigt smala. Det går i släkten och det finns i mina gener. Jag är smal av "naturen". Jag äter chips, godis, donken mat, fet mat, ja allt. ALDRIG har jag tänkt på vad jag stoppar i mig, och jag äter inte lite heller. Det spelar ingen roll hur mycket jag äter så blir jag aldrig tjock. Jag kan inte heller "äta" upp mig så att jag får fina kvinnliga former och kurvor, för min kropp är formad såhär. Jag blir så arg och ledsen när folk vräker ur sig massa saker om hur fel det är att vara smal. Hur fult det är och att en kvinna ska ha kvinnliga former.

Tror ni inte att jag önskar mig allt vad bröst, rumpa och midja heter? Jag skulle jättegärna vilja ha en perfekt svarvad kropp men jag nöjjer mig som jag är eftersom att jag vet att jag inte kan göra något åt det. Min kropp mår bra. Den är inte undernärd.
Att säga " vad äckligt smal du är", är exakt samma sak som att säga " gud vad tjock du är" till en överviktig människa.

Tänk innan ni öppnar käften och läs på fakta innan. Min kropp lider inte av någon sorts näringsbrist och ändå kan folk tycka att jag är anorektisk. Förstår ni inte hur kränkande det är?

håller ni me mej? alla smala har inte ätstörningar![no-no]


   
Citera

elai:

ALDRIG har jag tänkt på vad jag stoppar i mig, och jag äter inte lite heller. Det spelar ingen roll hur mycket jag äter så blir jag aldrig tjock.

Lugn bara, det kommer med tiden.


   
SvaraCitera

elai:

håller ni me mej? alla smala har inte ätstörningar!

Visst inte, men rätt många. Folk kan inte se på dig om du har en sjukdom eller inte så de som säger så är antagligen bara klumpiga. Jag menar, man säger ju inte till någon som har anorexia att de är äckligt smala precis 😛

Själv tycker jag det är jättesnyggt med smala kroppar, man vill alltid ha det man inte kan få [rolleyes] (skulle se skitkonstigt ut om jag var underviktig för min kropp är bara formig hur jag än gör)


   
SvaraCitera

lolz folk fattar noll...du är säker skitsnygg
Är du tjej och är smal så har du former så är det bara. Är man tjock däremot så har man fan inga former, då är man bara en ful BOLL!!


   
SvaraCitera

visste redan det där


   
SvaraCitera

Det är väl klart man redan vet det. (Orkade inte läsa din text btw, fattar typ vad som stod där ändå.)

Det är trist att folk tror att det är helt okej att slänga ur sig elaka kommentarer till smala människor, men samtidigt tycker att det vore helt förfärligt att säga till ett fetto att den är, just det - ett fetto. För att en fet människa blir ledsnare eller?


   
SvaraCitera

jo det har dom.


   
SvaraCitera

alla tjockisar äter inte mkt??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men säg det till dem då. Om någon säger "vad äckligt smal du är" till dig så får du väl ge tillbaka med samma mynt, typ "jaha, vad äcklig hy du har" eller nåt.


   
SvaraCitera

Ja skulle gärna va i dina toffler [y]


   
SvaraCitera

smala vill bli kurviga och kurviga vill bli smala, tjejer i ett nötskal D:


   
SvaraCitera

elai:

Att säga " vad äckligt smal du är", är exakt samma sak som att säga " gud vad tjock du är" till en överviktig människa.

Stämmer dock inte, att kalla någon äckligt tjock är nog hundra gånger värre i dagens samhälle, då att vara väldigt tjock är oändligt många gånger mer oattraktivt än att vara väldigt smal.


   
SvaraCitera

Exakt! Jag är också äckligt smal, enligt mig. Varje gång jag möter en ny person så får jag ALLTID höra "fan va smal du är", "du måste äta mer" .. FY FAN! Jag äter mycket, jag har vart smal hela mitt liv och jag går inte upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

alla tjockisar äter inte mkt??

alla smala äter inte lite??


   
SvaraCitera

elai:

alla smala äter inte lite??

JAA??


   
SvaraCitera