Aviseringar
Rensa alla

Alla som borde vara glada men inte är det...


Ämnesstartare

Jag har alla anledningar till att vara glad. Har höga betyg, föräldrar som älskar mig och många vänner. Men när jag är ensam, mår jag inte bra. Jag mår aldrig bra när jag är ensam. Känner mig enormt ensam. Har ingen att dela mina tankar med, har ingen att prata med när jag mår dåligt, börjar tro att jag lider av depression för detta påverkar mitt liv nu. Jag är aldrig glad längre, gör ingenting längre...

Iallfall, finns de fler som känner så här? Va kan man göra?


   
Citera

Anonym32:
Jag har alla anledningar till att vara glad. Har höga betyg, föräldrar som älskar mig och många vänner. Men när jag är ensam, mår jag inte bra. Jag mår aldrig bra när jag är ensam. Känner mig enormt ensam. Har ingen att dela mina tankar med, har ingen att prata med när jag mår dåligt, börjar tro att jag lider av depression för detta påverkar mitt liv nu. Jag är aldrig glad längre, gör ingenting längre...

Iallfall, finns de fler som känner så här? Va kan man göra?

förstår mig i det du säger och det är normalt. finns i PM ifall du vill snacka vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

förstår mig i det du säger och det är normalt. finns i PM ifall du vill snacka vidare.

Jaa, de e jobbigt..


   
SvaraCitera

Jag saknar ingenting, mitt liv är fantastiskt.. men jag mår endå dåligt.


   
SvaraCitera
L Y S

Anonym32:
Jag har alla anledningar till att vara glad. Har höga betyg, föräldrar som älskar mig och många vänner. Men när jag är ensam, mår jag inte bra. Jag mår aldrig bra när jag är ensam. Känner mig enormt ensam. Har ingen att dela mina tankar med, har ingen att prata med när jag mår dåligt, börjar tro att jag lider av depression för detta påverkar mitt liv nu. Jag är aldrig glad längre, gör ingenting längre...

Iallfall, finns de fler som känner så här? Va kan man göra?

Hej, kan du inte prata med föräldrarna när du mår dåligt, eller vännerna?


   
SvaraCitera
L Y S

Ofta när man mår psykiskt dåligt trots att man "har allt" beror det på att man inte har det man verkligen behöver som t ex stöd och acceptans för den man verkligen är, inte den man förväntas vara av alla andra. Det behöver inte vara så för dig, men jag misstänker att det är i den riktningen.


   
SvaraCitera

Känner igen det du säger. Helt normalt det är ju när man är ensam som man har tid att känna efter och tänka. Och alla behöver ju olika saker vänner, kärleksfulla föräldrar och höga betyg kanske inte är det du egentligen vill ha?. Visst alla vill väll ha dom sakerna men det kanske är något du saknar som ligger i ditt undermedvetna och gnager. Finns iaf i pm om du behöver prata med nån. 


   
SvaraCitera

jag kan tänka mig att det är för att du kanske inte känner dig tillräcklig. du är ensam, något bara helt enkelt saknas i ditt liv och du vet inte vad det är. allt känns meningslöst, trots att du försökt bygga upp ett bra liv,,,


   
SvaraCitera

Anonym32:
I have every reason to be happy. Have high grades, parents who love me and many friends. But when I'm alone, I do not feel well. I never feel good when I'm alone. Feeling hugely lonely. Have no one to share my thoughts with, have no one to talk to when I feel bad, start to think I am suffering from depression because this is affecting my life now. I'm never happy anymore, do nothing anymore ...

Anyway, are there more people who feel this way? What can you do?

Ignorera inte det. Prata med dina föräldrar, vänner eller människor som du litar på. Vidta åtgärder innan det blir värre. Baserat på din berättelse älskar många dig. Jag är säker på att de kan hjälpa dig så att du inte känner det igen. Hoppas att du mår bättre snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Jag saknar ingenting, mitt liv är fantastiskt.. men jag mår endå dåligt.

Exakt likadant!


   
SvaraCitera