Aviseringar
Rensa alla

Alla tjejer kolla hit 😀


Ämnesstartare

Hej! 🙂
Jag vet att det brukar finnas så många trådar som helst av samma typ men jag har inte hittat en enda tråd på den nya sida som jag upptäckte igår [bigsmile]
Frågan e till er tjejer som träffar en ny kille för första gången 🙂 vad tycker ni att killen ska bjuda på till lunch? [smile] jag vill ha tips på rättar som inte kostar så mkt men samtidigt skulle de va bra o ha till lunch på första "dejten" 😀
ska man bjuda på en snabbis på mcdonalds elr en tallrik pasta på en ganska bra restaurang? ( de va bara nåra förslag)
jag vill ha seriösa svar, tack 🙂


   
Citera

spelar ingen roll vad man äter bara det är gott tycker jag. det är sällskapet som bedöms, inte maten.


   
SvaraCitera

ät bara inte nått kladigt som t.ex pasta med köttfärssås bara, kan bli lite pinigt om det blir slaffsigt liksom


   
SvaraCitera

Vill inte bli bjuden...........


   
SvaraCitera

Snabbmat tror jag på. Men kanske inte just Mcdonalds. Subway kanske. Det e lite bättre. Inget för dyrt om du tänkt betala själv. Då får hon ju sjukt dåligt samvete. Hon kanske vill betala själv till o med.


   
SvaraCitera

Ta inte McDonalds, ffs! Då är det bättre med en pizzeria eller ett café. Mindre, mysigare, mindre institutionellt.

Hur mycket är "inte kostar så mycket"? Går ni på en lunchrestaurang eller sushibar eller så kan ni få bra käk för 60-70 spänn per person plus dricka, går ni till en mer klassisk restaurang får du räkna med minst 100 spänn plus dricka per skalle, om ni hittar ett billigt ställe. Men kolla först, en del ställen som ser billiga ut kan ta 130-160 kronor för en enkel varmrätt.

Men jag skulle nog säga att lunchrestaurang är ett bra alternativ. Det verkar inte så skabbigt och institutionsaktigt, det brukar vara en bra, lagom lugn miljö, och många ställen har god mat.

Hur gamla är ni? Hur mycket kan du lägga ut? Vad gillar hon för mat?
EDIT: Och i vilket sammanhang? Är det middagen som är dejten, eller ska ni t.ex. gå på bio och käka något före/efter? Vilken tid ska ni äta? Lunchrestaurang funkar ju bara på dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Då får hon ju sjukt dåligt samvete. Hon kanske vill betala själv till o med.

du kanske ska få dåligt samvete, men hon? O.o det tror ja nog inte hahah xD


   
SvaraCitera

Choklad och ostbågar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Och i vilket sammanhang? Är det middagen som är dejten, eller ska ni t.ex. gå på bio och käka något före/efter? Vilken tid ska ni äta? Lunchrestaurang funkar ju bara på dagen.

det skulle va svårt o berätta för ja tror att hon förmodligen har UM [blush] men aja du gissa ganska bra det där med....Dold text: bio


   
SvaraCitera

TheGreenDesert:

du kanske ska få dåligt samvete, men hon? O.o det tror ja nog inte hahah xD

då e hon nog inget o hänga i julgranen dear


   
SvaraCitera

Fråga vad hon tycker om?
men McDonalds funkar inte någonstans [crazy]


   
SvaraCitera

Ska ni äta innan eller efter? Ska ni äta godis/snacks på bion?
Om ni ska äta innan, så kan ni ta snabbmat. Det går snabbt (obviously) och är inte för tungt i magen. Men ta ffs INTE donken. Hellre en pizzeria eller sushibar isåfall, det är inte många kronor mycket dyrare egentligen.

Om ni ska äta efter beror det på om ni käkar godis eller inte. En del tjejer är ju godis/snacksvägrare, monster som de är. Isåfall kommer hon att vara rejält hungrig efteråt. Trycker ni i er ett halvkilo choklad kommer ni inte orka något tungt utan då är typ en baguette eller så bra.


   
SvaraCitera

jag tror på nån bättre pizziera blir mysigt utan att vara tattigt..Beror väl lite på hur gammal ni är också..


   
SvaraCitera

ms_A:

då e hon nog inget o hänga i julgranen dear

För att hon inte får dåligt samvete? Äsch, vill man visa att man uppskattar någon så är det ju jättebra att bjuda denne på något. Att man inte ska överdriva är ju en annan femma.


   
SvaraCitera

Ta inte en lunchrestaurang om det är på en vardag vid lunchtid lol. Blir minst lika stressigt som donken. Sikta på att ta lunchen vid klockan 1 i så fall när det blivigt tomt. Jag skulle nog sikta på en schysst lunchrestaurang som har lite varierade "dagens" rätter för ca 80 kr, brukar vara ganska schysst, och vissa är rätt trevliga också.


   
SvaraCitera