Aviseringar
Rensa alla

Alla tjejer kolla hit 😀


Ämnesstartare

wakajwaka:

Ta inte en lunchrestaurang om det är på en vardag vid lunchtid lol.

det där var ett bra tips som man alltid glömmer bort =)

Stringburka:

Att man inte ska överdriva är ju en annan femma.

då syftar du på att man ska bjuda en gång och inte mer?...... stackars lilla flickan som ska käka en enda gång under hela dan xD [cool]


   
SvaraCitera

TheGreenDesert:

då syftar du på att man ska bjuda en gång och inte mer?...... stackars lilla flickan som ska käka en enda gång under hela dan xD [cool]

Nej inte så, menar att man inte ska bjuda någon man knappt känner på stor lyxrestaurang när man är såpass ung som jag chansar på att du är (inte äldre än mig iaf).
Hur länge ska ni vara ute? Är det en heldag eller bara en kväll?

wakajwaka:

Ta inte en lunchrestaurang om det är på en vardag vid lunchtid lol. Blir minst lika stressigt som donken.

Bra råd, men beror på var man käkar också. En del ställen kan vara väldigt lugna.

====

Man ska inte underskatta caféer. De har ofta ett väldigt skönt lugn, och de har nästan alltid även lagad mat, och god sådan. Det känns lite lyxigare än snabbmat och brukar inte vara alltför dyrt. Vilken stad är detta i? I Göteborg vet jag en del bra ställen jag kan tipsa om, även om du kanske vill ta de tipsen i PM utifall att din "special lady" skulle läsa detta.


   
SvaraCitera

Ta aldrig med henne till ett hotellrum första dejten..:P


   
SvaraCitera

Stringburka:

Bra råd, men beror på var man käkar också. En del ställen kan vara väldigt lugna.

mjo antar de, men runt lunch tid är typ bara icke-lunch restauranger/cafeér eller dåliga restauranger lugna, dvs 11:45 till 12:45 typ. i alla fall dom jag har varit på (vilket är ganska många runtom i sthlm)


   
SvaraCitera

Stringburka:

Man ska inte underskatta caféer.

så himla mycket mysigare än t.ex. mcdonalds och sånt trams ju. [blush]


   
SvaraCitera

Kina mat [blush]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

inte äldre än mig iaf).

är du 18 år? [blush] isf så är du jättebra på att gissa 😉

Stringburka:

Vilken stad är detta i? I Göteborg

noo tyvärr [cute] hade ja vetat att du vet många ställen där hade jag säkert bestämt att vi ska träffas där..nu är det lite för seeeeeent [rolleyes]

wakajwaka:

11:45 till 12:45

nej vi ska inte käka förrän kl 13,00 skulle ja tro 😀


   
SvaraCitera

wakajwaka:

mjo antar de, men runt lunch tid är typ bara icke-lunch restauranger/cafeér eller dåliga restauranger lugna, dvs 11:45 till 12:45 typ.

Det beror som sagt på. Tar du en kinakrog kan det nog tänkas, men jag har ätit lunch vid lunchtid på både en libanesisk restaurang, två indiska, och Solrosen, Göteborgs nog mest kända vegetariska lunchcafé. Alla var väldigt lugna. På solrosen och den ena indiska var det ju en hel del folk, men det blir en helt annan stämning än på donken - på McDonalds är det gapiga fjortisar, på solrosen var det lugna människor som satt och småpratade. Alla ställena har utmärkt mat. Dessutom skulle iaf inte jag vilja ha det FÖR lugnt första dejten; då blir man så mycket mer utsatt. Att ha lite folk runt omkring kan lätta upp stämningen och få en att slappna av mer.

Men ska man gå på lunchrestaurang bör man definitivt vara där dagen innan och kolla hur det ser ut vid tiden, och akta sig för bufféer ur romantisk synpunkt. Eller, det beror ju helt på vem man dejtar också. Är det en hippie så spelar det ingen roll var det är - så länge det är vegetariskt. Är det en muskelknutte spelar det ingen roll var det är - så länge det inte är vegetariskt. Är det en bortskämd snorunge så är det enda som spelar någon roll var det är, om det är bra mat är skit samma.

kärleksmums:

så himla mycket mysigare än t.ex. mcdonalds och sånt trams ju. [blush]

Verkligen.


   
SvaraCitera

TheGreenDesert:

är du 18 år? [blush] isf så är du jättebra på att gissa 😉

Jag är 21, så det stämde ju. Du är inte äldre än mig 🙂

TheGreenDesert:

noo tyvärr [cute] hade ja vetat att du vet många ställen där hade jag säkert bestämt att vi ska träffas där..nu är det lite för seeeeeent [rolleyes]

Var är ni då? Om vi vet var kan det mycket väl finnas någon på forumet som känner till staden och kan tipsa.


   
SvaraCitera

Stringburka:

libanesisk restaurang, två indiska, och Solrosen

hippies och pakis jobbar ju inte så är ju inte så konstigt [wink]


   
SvaraCitera

wakajwaka:

hippies och pakis jobbar ju inte så är ju inte så konstigt [wink]

Haha XD

Fast indisk restaurang är faktiskt jättebra ur romantisk synpunkt, om nu tjejen gillar indisk mat. Det brukar vara väldigt bra service i förhållande till priset, även på lunchrestauranger kommer de ibland och serverar maten vid bordet. Det är ofta ganska svag belysning och lugn stämning. Dessutom är maten inte så kladdig som t.ex. pasta eller pizza.
Nu ska jag iofs på date snart och då blir det café, men om det hade varit för en helkväll hade jag nog starkt övervägt indiskt. Plus, att om tjejen är matintresserad så finns det inget värre än att gå till en pizzeria (utom möjligen donken då, men den finns inte ens med i bilden); indiskt tyder på att man åtminstone är medveten om vad man sätter i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Men ska man gå på lunchrestaurang bör man definitivt vara där dagen innan och kolla hur det ser ut vid tiden,

vavavava? [surprised] jag har aldrig varit i den stad vi ska träffas i [n] det e KÖRT isf [blush]men ska nog bjud henne på en lunchrestaurang elr ett café så får vi se hur det blir sen [crazy]
ÖNSKA MIG lycka till allihopa [cool]


   
SvaraCitera

TheGreenDesert:

ÖNSKA MIG lycka till allihopa

lycka till [cute]
om det är i stockholm så är café bellman supermysigt! de serverar bland annat pajer och sallader, har uteservering under somrarna & bakar världens godaste maränger. [party]


   
SvaraCitera

Filipsa:

Choklad och ostbågar

Choklad går alltid hem hos tjejer [crazy]


   
SvaraCitera

TheGreenDesert:

vavavava? [surprised] jag har aldrig varit i den stad vi ska träffas i [n] det e KÖRT isf [blush]

Eller så går ni inte på en lunchrestaurang isåfall? Café är ett mycket säkrare kort i min mening.

Men, LYCKA TILL!
Vi vill ha en update på hur det gick sen också!


   
SvaraCitera