Aviseringar
Rensa alla

alla vill splittra på oss


Ämnesstartare

Jag har två bästakompisar och vi går i samma klass.. Vi har vart bästisar i kanske sju snart åtta år. Det har liksom alltid alltid vart vi. Vi gör allt tillsammans och har så jäkla kul.. Men när vi började i fyran kanske så blev det så att lärare försökte splitta på oss och sa till oss att vi måste börja umgås med dem andra tjejerna. Dem påstod då att vi alltid kollade snett på dem och sånt. Alla andra tjejerna värkar hata oss för vi jag vet inte kanske tar killarna ifrån dem. Dem flästa säger att det är jag som är någon slags ledare även lärare säger det och det är seriöst det värsta jag kan höra. Hatar verkligen när dem säger så. Men till saken. Ingen lärare sätter mig i samma grupp som mina bästisar. Jag får inte ens har gympa med dem längre, har inte ens matte med dem längre. Sen när jag satt på samtal idag så sa dem att jag påvärkar dem två i skolan, att dem gör så för deras skull och jag vill väll ändå att dem ska lyckas med skolan. Mår så jäkla dåligt nu och vill seriöst aldrig mer dra till skolan. Vet inte hur jag ska palla mer..


   
Citera
Ämnesstartare

öhhh... skum skola:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är alltså att lärarna försöker splittra på er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, vad är det för skola egentligen ?
ofta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så är ni bara riktigt jävla b-iga?


   
SvaraCitera
Vision

Förstår du varför dem säger att du påverkar dem i skolan. Är du t.ex. stökig på lektionerna och pratar mycket med dina kompisar när det inte är "befogat" osv?

Fast jag tycker ändå att det låter ganska sjukt och jag förstår att du känner dig ledsen, det skulle jag också gjort. Prata med dina lärare igen och berätta exakt hur dåligt du mår över detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men jag är ju bland dem stökigaste plus att jag har snackat med dem, men alla är emot mig när det gäller sånt. Mina föräldrar också.. Dem säger att det kommer få mig att konsentrera mig i skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moen:

Dem säger att det kommer få mig att konsentrera mig i skolan?

Jag tror att dom kan ha en poäng..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Långa texter utan styckeindelning är jäkligt jobbiga


   
SvaraCitera

Moen:

Vet inte hur jag ska palla mer..

Tycker du ska ha ett konkret samtal med din lärare och förklara för läraren hur du känner över situationen. Ni kanske tycker och tänker olika, men det är ju viktigt att både du och läraren förstår varandra oavsett.

Men jag kan nästan satsa en tia på att de inte gör sådär för att mena någonting illa mot dig. Även fast för dig är den enkla/självklara känslan du får, att de bara vill dig illa. Men jag tycker det är dumt att ni inte kan föra en diskussion lärare och elev imellan om sånna saker istället för att göra dig upprörd och må som du gör. Det finns alltid någon slags lösning på det så att du och din lärare och dina vänner kan bli nöjda med.

Visst, du säger att du själv kanske är lite stökig och har kanske svårt att koncentrera dig. Det är en sak du själv kan försöka ändra dig och kanske få lite hjälp av dina vänner, bara du kan visa att du kan bättra dig.

Men sen är det ju viktigt att du själv lär dig att man kanske inte alltid kan hänga med sina bästisar jämt och sitta ihop. Det förstår du säkert också, men jag tycker att din lärare gör på väldigt fel sätt. De ska kunna ge dig en chans att du faktiskt kan vara skötsam och duktig du med. Man kan ju för fan inte skylla på dig, som om du var det svarta fåret. Det är faktiskt taskigt. Snacka med din lärare och visa att du är upprörd över deras sätt att "lösa" detta. Ni måste kunna prata om det åtminstone.


   
SvaraCitera

Ha tålamod min vän


   
SvaraCitera

Ägd. Otrevliga "kompisgäng" skall upplösas!


   
SvaraCitera

Umgås på raster och utanför skolan? Eller bevisa att du är helt fuckad i huvet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

demdem...demdemdem


   
SvaraCitera