Aviseringar
Rensa alla

alldeles för ett tag sen fick jag veta att jag inte får mönstra


Ämnesstartare

kebabkurt:

Uppenbarligen så är du sämre än dem, så du kanske borde ta det lite lugnt med ditt trashtalk.

det är ju sant, jag känner en massa som har rökt på en massa något jag inte sysslar med så vafan ska dem in för och inte jag?

fakotza:

Du kan ju göra som en vän till mig han blev legosoldat.

kanske det kanske!


   
SvaraCitera

SAVE ME:

en vän till mig ska göra militärtjänst utomlands och han är 91:a, fyller tidigt på året och har klarat mönstringen men ändå

Man bestämmer inte på mönstringen om man ska göra utlandtjänst[tired] Antingen har han missuppfattat lr så snackar han skit. Det man får göra är att kryssa i ett papper om man är intresserad av utlandstjänstgöring. I slutet av lumpen får du ansöka till utlandsstyrkan, anser de att du är lämplig får du komma med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni som väntar på eventuella soldatjobb i Sverige får ge upp, då kontraktförsvaret självfallet kommer att vara mångfaldigt dyrare per soldat än värnplikten. Ni får börja jaga utländska medborgarskap, dock tar irländska försvaret in EU-medborgare som klarar språk- och fystest.


   
SvaraCitera

SAVE ME:

jag känner en massa som har rökt på en massa något jag inte sysslar med så vafan ska dem in för och inte jag?

För att dem är bättre än du, även fast de rökt på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mintyp:

lr så snackar han skit

mest troligt då han är en mytoman

kebabkurt:

För att dem är bättre än du, även fast de rökt på.

men de har rökt på och då ska de inte in[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

det är ju sant, jag känner en massa som har rökt på en massa något jag inte sysslar med så vafan ska dem in för och inte jag?

Inga drogtester osv.
dessutom vill dem väl ha invandrare och tjejer helst ?
Det handlar mest om skolgång och kroppstyp dem går efter sen om du har allergier och vart med om traumatiska händelser. Jag skulle tro du är för liten i kroppen kanske?

Väl på mönstringen behöver du inte heller komma vidare om dem missat uppgifter om dig när dem läst.
Jag fick åka i mitten av min mönstrig för att tänka igenom om jag ville eller inte. Har fortfarande inte bestämt mig blev ganska avtänd på lumpen när jag fick höra hur löjligt det är.


   
SvaraCitera

SAVE ME:

men de har rökt på och då ska de inte in[n]

Att man rökt på betyder inte att man är olämplig för militärtjänst.

Du kan vara arg över att du inte får göra lumpen, men det är ditt eget fel att du inte får göra den. Du kan inte skylla det på individer som uppenbarligen är bättre lämpade än du. Du skulle tränat bättre och kommit dit mera förberedd. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Du kan inte skylla det på individer som uppenbarligen är bättre lämpade än du.

Det där är ett skämt, pliktverket har noll koll på vilka som är lämpliga. De som är lämpliga soldater är de som är motiverade och vill vara där.

Ett exempel på det är en snubbe jag gjorde med, Han var så jävla brutalt vältränad och hade grym kondition men gjorde aldrig en släng... Från början var han på en jägarutbildning men flyttade till oss, Stadsskytte, för han tyckte jägargrejen va för jobbig. Men grejen va bara att han inte orkade anstränga sej, han var mer vältränad än de flesta som genomförde jägarutbildning.

Likaså hade vi nån utlänning som var så jävla dum i huvudet så man bara ville spy på han. Det enda han gjorde va att dra ner standarden på plutonen. Var helt talanglös på ALLT! Så man kan ju undra vem som ansåg att han va lämplig...


   
SvaraCitera

Mintyp:

text

Pliktverket är sannerligen dåliga på att plocka ut rätt folk. Men om man är så motiverad som trådskaparen verkar vara så är det nästan en bedrift att inte bli antagen. (om du inte har synfel eller liknande)


   
SvaraCitera

kebabkurt:

bedrift att inte bli antagen

De bästa man kan göra på mönstringen är nog att vara mr Average :p

På frågan "Vill du göra lumpen?" svarade jag vet inte, spelar ingen större roll.

average på fystest

hos psydoktor: "Hur har din barndom varit?" Den va väll ok.

osv:p


   
SvaraCitera

Mintyp:

De bästa man kan göra på mönstringen är nog att vara mr Average :p

Att kryssa i hög motivation och att man är positivt inställd till utlandstjänst är nog det viktigaste. Men på styrka etc, var även jag mr. average.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Jag skulle tro du är för liten i kroppen kanske?

mina kompisar är klenare, gäller inte bara mig min polares brorsa fick inte mönstra men han fick, och hans brorsa utklassar honom i fysisk aktivitet och till skillnad från honom har han inte brukat droger och har säkerligen en bättre skolgång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

mina kompisar är klenare, gäller inte bara mig min polares brorsa fick inte mönstra men han fick, och hans brorsa utklassar honom i fysisk aktivitet och till skillnad från honom har han inte brukat droger och har säkerligen en bättre skolgång

Det handlar ju inte om det. Tror du dem kollar upp dig? hur stark du är?
Du fyller ju i hur mycket du väger och hur lång du är.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

positivt inställd till utlandstjänst är nog det viktigaste

de e klart, glömde det.

fakotza:

Tror du dem kollar upp dig?

Man har ju fystester...? Vi hade de iaf :S men spela inte så stor roll egentligen, är du klen i kroppen när du rycker in så får du fan lära dej att springa med 30kg extra på kroppen iaf. Oavsett vilken styrka du har så har plutonen en "trappa" som man tränar efter. så i slutändan så springer du dina 2km med utrustning och packning (Baskermarch) och din mil på 45min (i träningskläder).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

de låter ju nördar och blattar göra lumpen

Det kanske var detta som var den verkliga förklaringen?


   
SvaraCitera